Родителите реагираат: Не е фер да се оценуваат учениците во кризата, кога условите не се исти за сите деца

Според министерот за образование Адеми, наставниците реба да бидат многу креативни за да создадат онлајн-тестови и да им оневозможат на учениците да не ги препишат одговорите.

Бројни родители и ученици се растревожени од најавите на Министерството за образование и наука дека ќе се оценува успехот на децата во периодот додека трае далечинското учење, а овие оценки ќе се сметаат и при заклучувањето на завршните оценки за оваа учебна година. Тие велат дека децата дома не можат да постигнат да сработат се што испраќаат наставниците, а секојдневно добиваат задачи и материјали и не е коректно успехот од овој период кога масовно се импровизира во образовниот процес да е вреднува во крајните оценки.

Од друга страна министерот за образование Арбер Адеми во телевизиско гостување најави дека онлајн-наставата е задолжителна и дека со владина уредба веќе станала формална настава, а не понуди решение како граѓаните да ја исполнат задолжителноста ако немаат основни услови како компјутер или интернет. Бирото за развој на образованието веќе го изготви упатството за тестирање и оценување, а Адеми најави дека наставниците треба да бидат многу креативни за да создадат тестови и да им оневозможат на учениците да не ги препишат одговорите.

Родителите реагираат дека материјалот што им се испраќа на децата е ист по обем и содржина како оној што би го учеле со наставник во училница и апелираат да се работи по скратена програма.
– Наставниците во училиштето на моето дете како да се натпреваруваат кој повеќе материјал ќе испрати, а во училиштето на внук ми, кој е во друга општина е друга приказна. Таму наставничката ги советува родителите да не брзаат, да работат смирено и колку што можат. Ако не можат да ги фотографираат сите домашни задачи и да ги испраќаат по мејл, им кажала да ги чуваат во папка. Кај моето дете наставниците како да заборавиле дека децата по распоред не го имаат секој предмет секој ден, а секој ден им бараат по нешто! Излегува дека секој ден имаат по десет домашни задачи. Со кое право толку ги оптоваруваат децата во овие стресни услови со пандемија, кога сите сме исплашени и загрижени за своето здравје, иднина и опстанок? – вели еден родител.
Родителите реагираат и дека немаат доволно ресурси ниту време за да одговорат на барањата на училиштата.

Прочитајте и...  ВМРО-ДПМНЕ: Македонија иако имаше ригорозни мерки не се справи со вирусот

– Јас работам од дома и компјутерот го држам зафатен околу 4 до 5 часа дневно, а потоа работат децата кои се ученици во четврто и шесто одделение. Добиваме наставни листови и домашни задачи по предметите еднаш неделно, но среќа е што наставниците не испраќаат толку обемен материјал за учење. Децата ги принтаат задачите, ги решаваат, па ги фотографираат и ги испраќаат на мејл, а потоа  ги бришат фотографиите оти и меморијата во телефоните е ограничена. Сето тоа одзема многу внимание и ни предозвикува голем стрес затоа што по цел ден сме работно ангажирани наместо да се опуштаме. Немаме време за сето тоа и не е фер што е донесена одлука да им се ставаат оценки на децата за овој период – вели една мајка.

Прочитајте и...  Светските јавни сервиси се борат против ширењето лажни вести за Ковид-19

Психолозите предупредуваат дека напнатата состојба, загриженоста, стравот и прекумерните обврски можат емоционално да го преплават целото семејство. Многумина советуваат родителите да не ја напуштат својата примарна родителска улога додека ја играат улогата на наставниците во домот.

Според психотерапевтот Ана Блажевска со децата може и треба да се разговара отворено и на јазик што тие го разбираат.

– Предизвик за децата и родителите во оваа ситуација е да се адаптираат на затворањето на градинките и училиштата. Бидејќи родителите сега треба да имаат и едукативна улога, а тоа е дополнителен товар. Родителите е важно и самите да бидат поддржани и да можат да останат во добар контакт со своите деца. Добриот контакт и играта може многу да придонесат кон подобро справување во ситуацијата. Овие нешта е едноставно да се кажат, но многу потешко да се направат, особено доколку контактот не бил адекватен и претходно – вели меѓудругото Блажевска во интервју за „Слободен печат’“.

Според упатството за оценување, наставниците можат да користат повеќе методи и техники  за формативното оценување на учениците. Можат да им задаваат задачи со работа во група да изработуваат на проекти, постери и истражувачки задачи, да водат дискусии преку скајп или вибер, да им задаваат есејски прашања по мејл, како и да одржуваат мултимедијални презентации, тестови на знаења и контролни вежби. За теститање самите наставници треба да создадат тестови со прашања и задачи, прашања со повеќе избори, отворени прашања или прашања со надополнувања и кратки одговори. Задачите и прашањата треба да се изготват согласно наставните програми, а тестовите не треба да се обемни и се препорачува да содржат најмногу десетина суштински задачи прашања.

Прочитајте и...  Ако има зголемен број заразени со ковид-19 повторно ќе се воведат рестриктивни мерки

Министерот Адеми рече дека во сите училишта се одвива он-лајн наставата и дека на целата територија на државата има покриеност со интернет. Според него проблем со пристапноста до интернет имаат семејства без приходи поради што МОН со допис побарало  училиштата да информираат колку деца немаат пристап до интернет поради матријални услови. Како што рече министерот, имало недоразбирање зашто училиштата мислеле дека ќе им се доделуваат ИТ-уреди и известиле само за деца што не поседуваат уреди.

– За интернетот е малку полесно зашто со министерот за информатичко општество Дамјан Манчевски размислуваме да доделуваме ваучери за интернет за да се обезбеди бесплатен интернет за децата од социјален ризик. Што се однесува до уредите, кога велиме учење од дома не мислиме на некои најмодерни ИТ-уреди, со посебни камери и микрофони итн. На пазарот може да се најде и  употребен уред по скромна цена. Доволно е да имаме паметен телефон и се да следиме онлајн – рече министерот Адеми во гостувањето на „Сител“.

Прочитај повеќе

ЕЦДЦ: Затворањето на границите не придонесува во спречувањето на ширењето на коронавирусот

Слободен печат

Владите ширум светот издвоија 123 милијарди долари за помош на авиокомпаниите

Слободен печат

Сообраќајка во Тетово, повредени шестгодишно дете и неговата мајка

Слободен печат

Милевски: За ЛДП 5 јули е прифатлив датум за изборите

Слободен печат

Полицискиот час од воведувањето го прекршиле 4.783 граѓани, од кои приведени се 3.110

Слободен печат

Спасовски: Кој ќе создаде поповолни услови таму ќе одат и инвеститорите

Слободен печат

Остави Коментар

Прочитај повеќе

Мицкоски: Постојат разговори, но не и консензус за датумот за избори

Слободен печат

Белгија има најголема стапка на смртност од коронавирусот заради „непотврдените случаи“

Слободен печат

Царовска: Владата со посебна сериозност ги разгледува барањата на странските инвеститори

Слободен печат

Реисот Сулејман Реџепи разрешен од функцијата

Слободен печат

Спасовски: Вонредната состојба го детерминира датумот на изборите

Слободен печат

Апелација расправа за жалбите за пресудите од 27 април, одбраната бара изземање на судиите

Слободен печат