Фото: Pexels

Сакате да ослабнете по празниците? Науката открива дали е подобро да го прескокнете појадокот или да ја откажете вечерата

Многу луѓе по празниците се склони да го прескокнат појадокот или вечерата како наизглед лесен начин да симнат неколку вишок килограми. Според истражување што анализирало податоци од голема американска национална анкета за исхрана, прескокнувањето оброци, без разлика дали станува збор за појадок или вечера, навистина доведува до значително намалување на вкупниот дневен внес на енергија, пишува „Живим“.

Но, што е подобро: да се прескокне појадокот или да се откаже вечерата?

Д-р Фам Ан Нган од Универзитетскиот медицински центар во Хо Ши Мин Сити посочува дека повремениот пост, особено временски ограничената исхрана, покажал позитивни ефекти врз слабеењето и подобрување на одредени здравствени параметри. Во зависност од културните навики, појадокот, ручекот или вечерата може да бидат главниот оброк во денот, обично со повеќе протеини и зеленчук во споредба со другите оброци. Сепак, прескокнувањето на појадокот или вечерата носи и метаболички придобивки и ризици.

„Истражувањата покажуваат дека избегнувањето на вечерата има поголем ефект врз намалување на вкупниот дневен внес на калории, што ја прави потенцијална опција при слабеење. Но, прескокнувањето на вечерата може да го забави метаболизмот, да предизвика недостиг на хранливи материи, да го наруши сонот, да ја зголеми гладта и да го ослаби имунолошкиот систем. Од друга страна, прескокнувањето на појадокот кај некои луѓе може да придонесе да се чувствуваат побудни во текот на денот, но зголемената глад често води кон полоши избори подоцна, со поголем внес на слатки и масни намирници. Истражувањата исто така покажуваат дека повременото прескокнување на појадокот може да ја подобри чувствителноста на инсулин, но нивото на глукоза и инсулин на последниот оброк во денот обично се влошува. Дополнително, одредени здрави намирници почесто се консумираат во специфични оброци – како млеко и интегрални житарки за појадок, и зеленчук и протеини за вечера“, наведува д-р Нган.

Што можете да направите?

Одлуката дали да се прескокне појадокот или вечерата, според д-р Нган, треба да биде флексибилна и заснована на реакциите на телото. На пример, за луѓето кои работат канцелариска работа со постојан ментален напор, појадокот помага да се обезбеди доволно енергија за мозокот и телото.

Американска студија покажала дека дневниот внес на калории најмногу се намалува кога возрасните ја прескокнуваат вечерата (децата не треба да прескокнуваат оброци), при што квалитетот на исхраната се нарушува помалку отколку кога се прескокнува појадокот или ручекот. Причината е што појадокот често вклучува здрави компоненти како овошје, интегрални житарки и млечни производи, а нивното изоставување може да доведе до полоша нутритивна рамнотежа.

Дополнително, рандомизирани клинички студии – највисок облик на докази во медицината – не покажале дека консумирањето појадок води до поголемо слабеење во споредба со негово прескокнување. Во некои краткотрајни студии, прескокнувањето на појадокот дури било поврзано со благ губиток на тежина, без значајни разлики во вкупниот дневен внес на енергија.

Прескокнувањето на вечерата понекогаш доведува до поголемо намалување на калориите, но долгорочните студии не се едногласни околу неговите здравствени ефекти. Постојат и лонгитудинални истражувања кои укажуваат дека прескокнувањето на вечерата може да биде поврзано со зголемен ризик од покачување на телесната тежина и дебелина во текот на неколку години.

Калориски дефицит со квалитетна храна

Слабеењето првенствено зависи од вкупниот калориски дефицит, односно да внесувате помалку калории отколку што трошите во текот на денот, а не само од тоа кој оброк ќе го прескокнете. Прескокнувањето оброци може да го намали вкупниот калориски внес, но може и да го влоши квалитетот на исхраната доколку не е внимателно испланирано.

„За ефикасно слабеење се препорачуваат начини на исхрана кои го зголемуваат внесот на зеленчук и растителни протеини, прилагодени на индивидуалните потреби и рутината на физичка активност, со намален внес на јаглехидрати. Консултација со нутриционист може да помогне губитокот на тежина да биде безбеден и соодветен на здравствената состојба и работните обврски на секоја личност“, советува д-р Нган.

Препораки од лекарите:

  • Одржувајте нутритивно квалитетна исхрана со доволен внес на макро- и микронутриенти.
  • Постигнете калориски дефицит што ви одговара, без екстремни рестрикции.
  • Земете ја предвид личната рутина и метаболизмот, бидејќи некои луѓе подобро функционираат со појадок, а други со порано вечерање.
  • Разговарајте со лекар или нутриционист за стручни и персонализирани совети.

Нова анализа ги шокираше експертите: Начинот на кој мажите слабеат влијае на нивната плодност!

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот