Почина Стив Шапиро, легендарниот фотограф кој ги овековечи Боуви, Страјсенд, Ворхол и Мартин Лутер Кинг Јр.

стив шапиро
Фото: EPA/BERND WUESTNECK

Стив Шапиро, фоторепортерот и документарниот фотограф кој го покриваше движењето за граѓански права, продуцираше кадри за „The Godfather“ и „Taxi Driver“, и сними портрети на Дејвид Боуви, Барбра Стрејсенд, Енди Ворхол и Реј Чарлс, почина на 87-годишна возраст.

Тој го покриваше движењето за граѓански права и сними иконски портрети на Мухамед Али, Барбра Стрејсенд, Енди Ворхол, Труман Капоти, Дејвид Боуви и многу други личности за време на неговата долга кариера.

Шапиро почина во саботата во својот дом во Чикаго од рак на панкреасот, според официјалната објава на неговиот публицист.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ATLAS Gallery (@atlasgallery)

Шапиро беше фотографот кој стоеше зад објективот на легендарно зграпчените мигови од Маршот во Вашингтон во 1963 година, маршот Селма до Монтгомери во 1965 година и атентатот на Мартин Лутер Кинг Јуниор, како и претседателската кампања на Роберт Ф. Кенеди во 1968 година.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by All About Photo (@allaboutphotocom)

Тој продуцираше рекламни материјали, промотивни кадри и постери за филмови како „Midnight Cowboy“ (1969), „The Godfather“ (1972), „The Way We Were“ (1973), „Taxi Driver“ (1976), „The Man Who Fell to Earth“ (1976), „Risky Business“ (1983) и „Billy Madison“ (1995) и соработуваше со Стрејсенд и Боуви за корици на нивните плочи.

Неговата книга „Хероите на Шапиро“ од 2007 година, добитник на наградата „Art Directors Club Cube“, содржи профили и портрети на Стрејсенд, Ворхол, Кенеди, Чарлс, Мухамед Али, Мартин Лутер Кинг Јуниор, Жаклин Кенеди Оназис, Џејмс Болдвин, Семјуел Бекет и Труман Капоти.

Други книги го вклучуваа албумот „The Godfather Family Album“ од 2008 година; „Taxi Driver“ од 2010 година; „Then and Now“ од 2012 година, со фотографии на Џек Николсон, Марлон Брандо, Џон Хјустон, Ото Премингер, Орсон Велс и други; „Bowie and Barbara Streisand“ од 2016 година; „The Fire Next Time“ од 2017 година, со неговите фотографии од движењата за граѓанските права направени од 1963-68 година придружени со текст на Болдвин; и „Ali“ од 2018 година.

Роден во Њујорк, Шапиро ја открил фотографијата на 9-годишна возраст додека бил во летен камп. Студирал со фоторепортерот В. Јуџин Смит, кој ќе го информира неговиот загрижен хуманистички пристап кон фотографијата и се обидел да ја имитира работата на францускиот фотограф Анри Картие-Бресон.

Шапиро започна во 1961 година како хонорарец, а неговите фотографии ќе се појават на насловните страници на списанијата како „Life“, „Look“, „Time“, „Newsweek“, „Rolling Stone“, „Vanity Fair“, „Sports Illustrated“, „People“ и „Paris Match“.

Тој изработил фото-есеи на различни теми како додаток за наркотици, Велигден во Харлем, театарот Аполо, Хејт-Ешбери, пудлици и претседатели.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Streisand Daily (@streisandaily)

Од изложбата „Harlem on My Mind“ на Метрополитен музејот во 1969 година, која вклучуваше голем број негови слики, неговите фотографии се појавија на музејски и галериски изложби ширум светот. Неодамнешни настани под неговото име беа организирани во Лос Анџелес, Лондон, Амстердам, Париз и Берлин.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ATLAS Gallery (@atlasgallery)

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот