Продажбата на текила вртоглаво расте. Европејците се жедни!
Текилата, кралот на мексиканските жестоки пијалаци, се посериозно влегува во Европа. Маргарити, паломи, разни премиум шотови, а понекогаш и текила санрајз коктелите се меѓу пијалоците што се нудат во европските барови, пренесува Ројтерс. Извозот на текила од Мексико во Европа нагло порасна во изминатата година.
Испораките во Шпанија скокнале за 90 отсто, Франција 73 отсто, Британија 68 отсто и Германија 60 отсто, според Мексиканскиот Регулаторниот одбор за текила.
Така, европските пазари се пред глобалниот раст на залихите на текила за 23 проценти во 2022 година, пренесува БТА, објави „24Часа“.бг. Сепак, омилениот алкохолен пијалок на Северна Америка е далеку од узурпирање на историската супериорност на попопуларната вотка, виски, рум и џин во Европа.
Текилата се појави како најбрзо растечки алкохол меѓу потрошувачите во регионот, според трговската компанија Хозе КуервоПроксимо Спиритс, но побарувачката во Европа го влошува недостигот на агава, боцкаво растение кое потекнува од мексиканскиот регион Халиско, кое се користи за правење текила.
Цената на агавата, која беше од 5 до 7 мексикански пезоси (0,27-0,37 долари) за килограм во поголемиот дел од последните две децении, постојано растеше во последните години и достигна 31 пезос кон крајот на 2022 година, според истражувачката фирма „Бернштајн“.
Сегашната прогноза за крајот на 2023 година е цените на агавата да надминат 28 пезоси, а аналитичарот на Бернштајн Тревор Стерлинг предупреди дека побарувачката „продолжи да расте“. „Тоа е прашање на понуда и побарувачка“, објасни тој.
„Има огромен недостиг на агава за производство на текила. Во исто време, поскапе текилата. Европејците платиле речиси 16 отсто повеќе за да го купат пијалокот во декември 2022 година отколку една година порано, додека цените на вискито и вотката се зголемиле за многу помалку, 6 отсто и 6 отсто, соодветно.5 отсто, а оние на џин останале непроменети, покажуваат податоците на Нилсен.