Културен земјотрес: Како хеланките станаа индустрија од 30 милијарди евра!
Светскиот пазар на хеланки се проценува на околу 30 милијарди евра и расте од година во година. Меѓу клучните причини за успех е опсегот на броеви за сите големини. Малкумина можеа да предвидат дека една од најисмејуваните модни производи од 1980-тите ќе стане индустрија од повеќе милијарди евра сама по себе до крајот на 2020-тите.
Но, како што се испоставува, хеланките се тие што „го имаат последниот збор“, според Си-Ен-Ен. Анализата на компанијата за истражување на пазарот Гровт Маркет Репортс покажува дека глобалниот пазар на хеланки бил проценет на 32,89 милијарди долари (29,7 милијарди евра) во 2022 година и се очекува да достигне 57,97 милијарди долари (52,3 милијарди евра). Анализата на податоците на Статиста предвидува дека во 2027 година ќе бидат произведени 4 милијарди пара хулахопки и хеланки. Овие неверојатни бројки покажуваат дека не е само мода, туку и културен „земјотрес“. Најголемите светски луксузни брендови, вклучувајќи ги Прада, Лоеве и Moнклер, природно сакаат да ги прошират пипалата и во оваа категорија на облека, па затоа хеланките се дел од нивните актуелни колекции.
Сепак, оваа индустрија не е во подем поради високата мода. Клучен извор на успех и постојано растечки апетит за оваа облека се брендовите за фитнес хеланки кои имаат лојални следбеници поради нивната издржливост и долговечност. Помина времето на испотени, изгребани хеланки кои ја губат еластичноста при миењето и создаваат непријатни фокусни точки. Хеланките кои се во тренд во моментов се паметно дизајнирани и направени од високотехнолошки материјали. Хеланки за вежбање од калифорнискиот бренд Вуори чинат околу 100 долари (90 евра). Тие ја развија ткаенината за нив од 75 проценти рециклирани материјали, создавајќи бестежински, но еластичен материјал кој може да се пофали со исфрлање на влагата што ја сака нивната база на клиенти.