Путерот од кикирики е сè почест додаток во исхраната – има и зошто!

путер од кикирики
Фото: Профимедиа

Путерот од кикирики добива сè поголема популарност кај нас како состојка во разни јадења, закуски и десерти. Тој е богат со хранливи материи и е цврст извор на протеини и маснотии. А сè што ви треба за да направите путер од кикирики е – кикирики.

Една од најголемите предности е што путерот од кикирики, во најосновна форма, е направен од мелени кикирики. Други адитиви, освен малку сол по вкус, нема.

 

Кои корисни супстанции ги содржат кикириките

Кикириките се, инаку, одличен извор на протеини, масти, ниацин, магнезиум, витамин Е, биотин и бакар, и како таков богат извор на хранливи материи, тој е добар избор за додаток во исхраната од повеќе причини.

Некои производители додаваат сол, шеќер или растителни масла, и тоа е прашање на нивниот избор, што потоа ја зголемува количината на калории во одреден процент, меѓутоа, вкусот на кикириките на кој сме навикнати – драматично не се менува. Затоа, се препорачува да ја погледнете декларацијата на производителот при купување.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nutrispread (@nutrispread)

Бидете внимателни, можни се алергиски реакции

Ако имате алергија на кикирики, вашиот имунолошки систем реагира со препознавање на состојките на протеинот од кикирики како некој што го напаѓа вашето тело. Со цел да се одбрани, телото испушта одредени хемикалии во крвотокот.

Сето ова може да предизвика симптоми како што се реакции на кожата (осип, црвенило или оток), чешање, затегнатост на грлото, тешкотии при дишењето, дигестивни проблеми (грчеви, дијареа или повраќање) и може да доведат до анафилакса, состојба опасна по живот. бара итна инјекција на адреналин и итна медицинска помош.

За подолго чувство на ситост и подобра контрола на телесната тежина

Сме слушнале од некои луѓе дека путерот од кикирики има лоша репутација поради содржината на маснотии, но нутриционистите потсетуваат дека одредена количина на маснотии мора да се внесе во телото, и дека клучот е во умереноста.

Ако, на пример, додадете малку путер од кикирики во ѓеврек или овошје, сигурно ќе почувствувате дека сте пополни отколку ако консумирате само колачи, или само овошје. Токму ова чувство на ситост може да ви биде сојузник во борбата за поидеална тежина, бидејќи нема да се чувствувате многу гладно долго време откако ќе консумирате храна со путер од кикирики.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Marili (@cooking_marili)

Протеинот ги зајакнува мускулите

Една порција кикирики содржи 8 грама протеин, што е клучно за градење и обнова на мускулите. Достапните истражувања покажаа дека зголемениот внес на протеини придонесува за јачината на мускулите и овозможува зачувување на мускулната маса во текот на животот, без оглед на возраста и здравјето.

Путерот од кикирики е полн со магнезиум и калиум, неопходни минерали за функционирање и развој на мускулите.

Фосфорот, кој исто така е присутен во кикириките, помага во синтезата на протеините за раст и обновување на ткивата, а кикириките обезбедуваат околу 50 проценти од дневниот препорачан внес на фосфор.

Може да го намали ризикот од срцеви заболувања и дијабетес

Овој омилен намаз е полн со мононезаситени масти кои се поврзани со намалување на холестеролот и срцеви заболувања. Кога здравите масти ги заменуваат заситените масни киселини во вашата исхрана, тие го намалуваат нивото на ЛДЛ – лош холестерол, но исто така го оставаат нивото на ХДЛ  Исто така,  поздравите масти што се наоѓаат во путерот од кикирики може да помогнат во намалувањето на ризикот од развој на дијабетес тип 2.

Влакната помагаат за здравјето и работата на цревата и го зајакнуваат нивниот микробиом

Една порција кикирики содржи околу 2 грама влакна, што е недвосмислено утврдено дека е корисно за здравјето и пофункционалната работа на цревата.Влакната го зајакнуваат микробиомот на нашите црева, кој е одговорен за балансот на бактериите и регулирање на варењето на храната, го зајакнува општиот имунитет и ги намалува воспалителните процеси во телото. Со силен микробиом, човечкото тело може да се заштити од сите штетни патогени кои доаѓаат кај нас преку вода или храна.

Можни антиканцерогени својства

Храна против стареење: Со оваа храна, вашата кожа ќе изгледа помлада и посвежа

Путерот од кикирики содржи биоактивни соединенија како што се ресвератрол, фитостероиди и п-кумарна киселина, кои можат да помогнат во борбата против ракот. Друг силен антиоксиданс што се наоѓа и во кикирики и во путер од кикирики е витамин Е, кој ги штити клетките од оштетување на слободните радикали и кој, според Националниот институт за здравство, честопати е претходник на развојот на малигни заболувања.

И не помалку важно-ова е храна против стареење: Со оваа храна, вашата кожа ќе изгледа помлада и посвежа.

Видео на денот