Ќе стане ли коњакот „жртва“ во трговската војна ЕУ-Кина?

Француските производители на коњак се блиску до тоа да станат невини жртви на ескалирачкиот трговски спор меѓу Европската унија и Кина.

„Чувствуваме дека сме заложници на работи кои немаат апсолутно никаква врска со нас и дека можеме да исчезнеме од пејзажот со едноставен потег“, рече Рафаел Делпех, генерален директор на француското раководно тело за коњак, БНИК.

И тоа би било проблем за индустријата.

„Тоа би било апсолутен неуспех на трговската политика, и за Франција и за Европа“, рече тој за „Политико“.

Со оглед на тоа што Европската комисија е подготвена да воведе царини за увоз на кинески електрични возила, БНИК – чии членови вработуваат 70.000 луѓе и изнесуваат речиси 4 милијарди евра извозни продажби – стравува дека овој потег ќе ги ескалира трговските тензии со Пекинг. Како одговор на истрагата за државните субвенции за кинеските електрични возила, која Париз ја поддржа, Пекинг возврати во јануари со сопствена истрага за европските алкохолни пијалаци. Овој потег јасно ги таргетираше француските луксузни брендови на коњак, кои сочинуваат 99% од кинескиот увоз на овие ликери.

За време на посетата на Франција претходно овој месец, кинескиот претседател Си Џинпинг вети дека нема да воведува царини – барем не додека истрагата што ја започна Пекинг не биде дефинитивно завршена. Тврдејќи ја победата, претседателот на домаќинот Емануел Макрон му подари на Си неколку шишиња од најдобриот француски коњак како мировна понуда.

„За жал, воопшто не сме смирени од изјавите дадени по средбата на двајцата претседатели“, додаде Делпех.

Кина е втор по големина извозен пазар за француски коњак, по Соединетите држави, со 61,5 милиони шишиња продадени таму во 2023 година, според податоците на БНИК, пишува То Вима.

Индустријата, исто така, се пожали дека француските власти не ја слушале доволно брзо кога предупредиле на ризикот Пекинг да тргне по секторот за коњак уште во септември минатата година – месецот кога претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен објави истрага за тоа дали државните субвенции кон кинеските производители на електрични возила беа неправедни.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот