Комбиниран модел на настава и нов начин на средношколско организирање се главните приоритети на новиот лидер на Сојузот
Лука Павиќевиќ, новиот лидер на Средношколскиот сојуз веќе подготвува нови промени кај средношколците, а пред се ќе се фокусира на начинот на кој ќе се изведува наставата од септември.
– На крајот на оваа учебна година официјално ќе ја преземам функцијата претседател на Сојузот на средношколци. Мојата програма наведува седум проблеми, од кои два се приоритети и кои наметнуваат голем број прашања од интерес на средношколците – вели Павиќевиќ за „Слободен печат“.
Тој посочува дека ќе продолжи онаму каде што застанал Ходаи, а за следната учебна година вели оти најпрво мора да се стави акцент на начинот на кој ќе се изведува наставата.
– Првото прашање на кое ќе се фокусираме јас, мојот тим, но и целиот Сојуз е моделот на настава во средното образование за следната учебна година. Нашиот став е дека образовните власти мора што поскоро да воведат комбинирана настава. Овој модел ги намалува штетните последици по социјализацијата и менталното здравје на средношколците, а истовремено го штити и нивното физичко здравје. Не смееме да дозволиме уште една генерација да го започне своето средно образование во толку неквалитетни услови, коишто ги посведочивме во изминатиов период со наставата од далечина – додава Павиќевиќ.
Идниот лидер на средношколците вели оти комбинираниот модел на настава кој се планира е поразличен од оној на МОН, бидејќи смета дека тој треба да се имплементира во рамките на едно исто одделение.
– Вистинската комбинирана настава не се случува меѓу одделенија, туку во рамките на едно одделение, односно се дели одделението на пола, со тоа што едната група одреден период следи настава физички, а другата онлајн и кога ќе заврши тој период се случува ротација. Сојузот ќе се залага од септември средношколците образовниот процес да го следат комбинирано, во зависност од пандемските услови. По една и пол (учебна) година со неквалитетна онлајн настава, организирањето и спроведувањето на комбинираната настава е суштинска потреба – објаснува Павиќевиќ.
Вториот проблем, на кој средношколецот смета оти треба да се стави акцент е специјален модел на средношколско организирање, а поентата е ученичките заедници да се дефинираат согласно законот во училиштата.
– Второто прашање на кое работиме е изработка на нов модел за средношколско организирање на сите нивоа во земјава. Од класно и училишно па до регионално и државно. Мораме да имаме легитимни и демократски ученички заедници кои можат да работат во интерес на средношколците, а за првпат ќе бидат признаени од законската регулатива – нагласи Павиќевиќ, истакнувајќи оти станува збор само за најава, а дополнително ќе се работи на реализација на ова прашање.