Дали треба да јадете салата за појадок?

салата
Фото: Profimedia

Појадокот, велат, е најважниот оброк во денот. Со каков оброк треба да го започнете? Дали „нетрадиционалниот“ избор да се јаде салата рано наутро е добар избор?

Иако да се јадат зеленчуци за доручек не е типично за „западњачката“ диета, многу е вообичаено во исхраната низ другите делови од светот.

Тие се всушност одличен начин да го започнете денот со храна полна со хранливи состојки. На тој начин ќе го разбудите и вашето расположение и продуктивност, ќе го подобрите варењето, па дури и ќе ви помогне да загубите по некое кило.

Здравствени бенефити од утринските салати

Салатите кои би ги консумирале за доручек може да бидат надополнети со останати типови на храна, како јајца, сиење, овошје, јаткасти плодови, семиња, и легуми.

Заменувајќи го вашиот типичен доручек со салата е едноставен начин да додадете повеќе здрав избор на храна во вашата исхрана. А се редат и останатите здравствени бенефити.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Stacy (@allroadsleadtohealthy)

Може да го подигне вашето расположение и продуктивност

Што јадете за доручек може да влијае на вашето расположение и ментална продуктивност.

Доручеците полни со комплексни јаглехидрати и ниски во масти, како што се добро-балансираните утрински салати, го подобруваат расположението и го намалуваат уморот поефективно од опциите кои се ниски со јаглехидрати а високи со масти, како јајца, хешбраунс или сланина.

Ефектот на расположението кој го имаат доручоците високи со јаглехидрати а ниски на масти е особено забележлив за оние оброци кои бираат комплексни јаглехидрати кои ги има во овошјето, зеленчукот и зрната, наспроти едноставните јаглехидрати кои ги има во житариците и пецивата.

Комплексните јаглехидрати наутро помагаат и во кревање на маркерите на менталните перформанси, како меморија, внимание, и процесирање на информации.

А лисестиот зеленчук е посебно ефективен на одржувањето на мозочната функција кога се консумира наутро.

Доколку додадете лисест зеленчук, пиперки, или брокула или карфиол во вашиот доручек, тоа ќе влијае и како антидепресив и дополнително ќе го покрене вашето расположение.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Soy (@soylette)

Ја подобруваат игестијата

Утринските салати се природно богари со вода и хранливи влакна, што може да помогне на вашата дигестија.

Влакната може да бидат растворливи или нерастворливи.

Нерастворливите влакна додаваат во столицата и помагаат храната да се придвижи низ вашиот стомак, намалувајќи ја веројатноста од компликации. Оброците кои се богати со течност помагаат и против констипација.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Caro Roach (@caro_roach)

Од друга страна, растворливите влакна ги хранат вашите корисни цревни бактерии, кои за возврат произведуваат масни киселини со краток синџир („SCFAs“), како што се ацетат, бутират и пропионат.

Овие масни киселини ги хранат вашите цревни клетки, го намалуваат воспалението и може да се борат со одредени цревни нарушувања, како што се синдромот на изиритирано дебело црево („IBS“), Кронова болест и улцеративен колитис.

Неколку намирници ги содржат двата вида влакна. Добрите извори вклучуваат:

  • Растворливи влакна: овес, грав, авокадо, круши, јаболка, смокви, банани, слатки компири, лешници, ленено семе и семки од сончоглед
  • Нерастворливи влакна: цели зрна, компири, грав, леќа, грашок, повеќето овошја, зеленчук, јаткасти плодови и семки

Во зависност од нивните состојки, салатите за појадок веројатно се богати со двата вида влакна.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Caro Roach (@caro_roach)

Може да ви помогне да изгубите тежина

Имено, салатите за појадок може да помогнат и во губење на тежина.

Не само што се богати со влакна и вода, туку бараат и интензивно џвакање. Секој од овие фактори може да го намали гладот ​​и да ја зголеми ситоста, правејќи да јадете помалку.

Дополнително, овошјето и зеленчукот, основните состојки во повеќето салати за појадок, имаат тенденција да имаат мала калорична вредност. Ова значи дека тие нудат малку калории во споредба со волуменот што го заземаат во вашиот стомак, што дополнително може да придонесе за губење на тежината.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Architha (@archjb)

Истражувањата постојано го поврзуваат високиот внес на овошје и зеленчук со губење на тежината или помалку зголемување на телесната тежина со текот на времето. Додавањето извор на протеини во салатата за појадок може дополнително да го намали гладот ​​и да го зголеми чувството на ситост.

Салатите за појадок може да бидат особено корисни за губење на тежината кога ќе ја заменат висококалоричната, преработена храна за појадок, како што се кроасани или житарки за појадок со високо ниво на шеќер.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Benaddiction (@benaddictiondiner)

Може да го зајакне вашето целокупно здравје и да ве заштити од болести

Салатите за појадок се лесен начин да го зголемите внесот на овошје и зеленчук, кои содржат бројни хранливи материи и растителни соединенија кои имаат корист за вашето здравје и ве штитат од болести.

На пример, лиснатиот зеленчук и карфиолите, вообичаени во салатите, може да штитат од ментален пад, дијабетес тип 2 и срцеви заболувања.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 大谷 義近 (@yoschika3)

Имајте на ум дека честото јадење појадок со маснотии или многу шеќер може да го зголеми ризикот од срцеви заболувања или да предизвика да развиете повеќе сало во стомакот, фактор на ризик за многу хронични болести.

Така, замената на вашиот типичен појадок со салата може да ви помогне да го одржите вашето срце здраво и да избегнете други хронични болести.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 大谷 義近 (@yoschika3)

Идеи за салата за здрав појадок

Салатите за појадок се лесни за правење и неверојатно разноврсни. Еве неколку идеи кои ќе ве инспирираат.

  • Салата од спанаќ со бобинки: основа од спанаќ, прелиена со домашна гранола, ореви, мандарини, кокосови снегулки и винегрет од боровинки
  • Мексиканска салата: рендана роман зелена салата прелиена со сладок компир, црн грав, пченка, црвени пиперки, салса и прелив на база на авокадо
  • Салата со сусам: рукола прелиена со димен лосос или темпе, киноа, краставици, семе од сусам и малку сок од лимон
  • Салата од поширани јајца: кељ прелиен со пржено јајце, брусница, пекан, шепи домати и интегрален чипс
  • Салата со тофу: мешани лисести зеленчуци прелиени со тиква, јаболка, ротквици, кромид и изматено тофу

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mmeall21 (@mmeall21)

Можете да го намалите времето за подготовка со користење на претходно измиени зеленчуци и доколку претходно ги исечете.

Салатите за појадок исто така лесно се земаат ао вас во движење. Само погрижете се да го спакувате преливот посебно за да спречите вашата салата да стане влажна.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 大谷 義近 (@yoschika3)

Видео на денот