Србија ги заштити потрошувачите од „здодевните“ продавачи
Потрошувачите во Србија кои не сакаат трговците на мало да им се јават по телефон и да испраќаат пораки кои нудат производи и услуги за продажба за неколку дена ќе можат да се регистрираат во посебен регистар „Не врти“ и на тој начин да се заштитат од напорни продавачи и огласувачи.
Правилникот кој утврдува како граѓаните ќе бидат регистрирани во овој регистар беше усвоен на крајот од годината и стапи на сила на 5 јануари, според нивниот „Службен весник“. Сите мобилни и фиксни оператори потоа ќе мора да им дозволат на своите клиенти да се регистрираат во новиот регистар ако сакаат.
Регистарот “Не врти“ се предвидува со Законот за заштита на потрошувачи. Овој регистар треба да ја спречи агресивната практика на претпријатијата кои им нудат на граѓаните различни добра и услуги преку телефонски повици, пораки, електронски пораки.
„Регистрацијата или печатењето на податоците во регистарот „Не врти“ го врши операторот бесплатно, кој склучил договор со корисникот на телефонскиот број за користење на јавно достапни електронски комуникациски услуги, врз основа на барањето на корисникот на телефонскиот број“, е пропишан од овој Правилник.
Внесувањето или печатењето на одреден број во регистарот „Не врти“, како што е предвидено во прописите, може да биде побарано само од корисникот на телефонскиот број. Ова може да го направат и потрошувачите кои користат припејд број, но само ако се регистрирани корисници во оператор.
Граѓаните кои сакаат да се регистрираат на „Не врти“ можат да го направат тоа во електронска форма или на местото на продажба на операторот. Во електронска форма, потрошувачот може да биде внесен во регистарот преку веб-страницата на операторот или преку апликација која операторот