Зошто косата повеќе паѓа во текот на летото и како да го спречите тоа?

опаѓање коса
Фото: Profimedia

Летните горештини може да предизвикаат зголемено опаѓање на косата, а доколку не е предизвикано од одредени здравствени проблеми, може да се регулира со јадење храна богата со цинк, како и квалитетен сон и редовно вежбање.

Губењето на косата е вообичаена појава со која се соочуваат многу луѓе во текот на најтоплите месеци во годината.

„За многу луѓе, поголемиот ден од фоликулите на косата во текот на летото природно се во фаза на одмор, наречена телогена фаза“, вели д-р Бил Кол. Телогената фаза е привремена, но понекогаш може да биде и многу стресно искуство.

коса

Според д-р Кола, екстремната топлина во јули и август може да предизвика дополнителни 10% од фоликулите на влакната да влезат во состојба на мирување и затоа да паднат.

„На тоа додадете сушење, изложеност на сонце, хлор, но и солена вода, и тоа е „рецепт“ за значително поголемо опаѓање на косата во текот на летото“, вели д-р Кол.

Како да го спречите губењето на косата во лето?

Според Американската академија за дерматологија, губењето на 50 до 100 влакна на ден е нормална количина на губење на косата. Иако се очекува опаѓање, некои промени во животниот стил може да придонесат за одржување на телогената фаза.

Иако губењето на косата е рутински дел од циклусот на косата, забележливото опаѓање на косата, исто така, може да биде знак за поголем проблем.

Маски за коса кои може да ги подготвите дома: Сè што ви треба ова лето за сјајна и здрава коса

Ако забележите дека косата значително ви опаѓа, треба да се консултирате со вашиот лекар или дерматолог.

Иако губењето на косата не е невообичаено кај младите жени, дефинитивно не е нешто со кое треба да се справите сами без претходна дијагноза“, советува Кристен Стирлинг, медицинска сестра на Клиниката за дерматологија за „Healthline“.

„Предвременото губење на косата кај жените може да биде резултат на разни хормонални промени, воспаленија или автоимуни состојби на кожата на скалпот или други системски медицински состојби“, вели Стирлинг.

коса сонце лето
Фото: Profimedia

Ендокринологот д-р Јасмин Ахуњи вели дека губењето на косата е најчестиот проблем што го гледа кај пациентите.

„Временската рамка за губење на косата е важна. Корисно е да ги бележите периодите на зголемено опаѓање на косата и да го пријавите тоа кај вашиот лекар“, верува д-р Ахуњи.

За да се создаде основа за здрава коса, д-р Кол препорачува пациентите да посветат посебно внимание на нивната исхрана и општата здравствена состојба. Исхраната богата со хранливи материи и избегнување на шеќер и нездрави масти може да биде добар почеток.

Unsplash

Нашите очи, коса, нокти и заби обично се сметаат за одраз или огледало на нашето здравје. Колку сме поздрави, толку поздраво изгледаат и тие“, објаснува докторот.

„Исхраната, особено онаа богата со цинк, добриот сон, редовното вежбање, свежиот воздух и намаленото ниво на стрес се камен-темелник за здрав живот и здрава коса“, вели д-р Кол.

коса

Д-р Закари Ока, основач и главен хирург во „PH-1 Miami“, препорачува храна богата со цинк, како што е спанаќот или леќата, бидејќи цинкот „помага во растот на косата“ и „ја одржува нормалната функција на фоликулите на косата“.

Кога користите додатоци базирани на цинк, важно е да бидете внимателни да не земате дополнителни мултивитамини.

„Прекумерните додатоци во исхраната, исто така, можат да придонесат за губење на косата“, вели д-р Ока, советувајќи прво да разговарате со вашиот лекар пред да започнете да користите нови додатоци.

Видео на денот