Констракта се закити со награда за најдобар текст на Евровизија за песната „In corpore sano“

Фото: Профимедиа

Иако се занимава со музика повеќе од 20 години регионалната слава ја стекна, речиси преку ноќ. Српската претставничка на годинaшниот Избор за песна на Евровизија во Торино, Италија со песната „In corpore sano“ ужива во својата популарност – приземјено иако цела Европа го знае рефренот на песната.

Претставничката на Србија на Евровизија во Торино, Ана Ѓуриќ – Констракта ја доби наградата за најдобар текст за песната „In corpore sano“. Наградите се доделуваат врз основа на гласовите на следбениците на официјалната страна на фестивалот, а покрај претставникот на Србија, номинирани беа и претставниците на Италија и Португалија и победниците на натпреварот од Украина.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @konstrakta


По настапот на Евровизија, европската публика ја анализираше „In corpore sano“. Песната, сама по себе е референцијална и има четири главни теми: немилосрдниот притисок врз жените да се усогласат со нереалните стандарди за убавина, недостатокот на внимание на проблемите поврзани со менталното здравје, неможноста да се добие здравствено осигурување и пандемиските грижи.

Притисок врз жените да се усогласат со нереалните стандарди за убавина

Можеби не сте биле свесни дека Меган Маркл е позната по нејзината коса, но новинари потрошиле стотици илјади зборови пишувајќи на оваа тема. Кога Констракта ги пее нејзините воведни стихови како да чита наслов од списание за славни личности. Воведниот стих ни дава до знаење дека границата помеѓу здравјето и убавината станува сериозно заматена. Потоа вели дека се грижи само за зголемената слезина затоа што не е привлечна. Во вториот стих таа зборува за правење нешто што всушност е здраво за неа, но потоа го става тоа во контекст на тоа што носи. Секогаш е свесна како им изгледа на другите, дури и кога прави нешто што е само за неа и нејзиното куче. Жените се фокусираат на убавина и ја поистоветуваат за вистинското здравје.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @konstrakta

Темата на здравјето

„In corpore sano“ се преведува како „болен ум“ во здраво тело што е преназначување на оригиналниот стих „здрав ум во здраво тело“ од поетот Јувенилен. Според него, здравјето е единственото нешто за кое вреди да се молиме, но низ вековите изреката „mens sana in corpore sano“ се користела за да сугерира врска помеѓу телото и умот. Обично во контекст дека ви треба физичка подготвеност за да останете ментално остри. Но, оваа песна започнува со болен ум во здраво тело и чувството на погрешно се надополнува со превртување на целата мисла. Станува збор за некој опседнат со својата искривена перцепција за физичкото здравје до тој степен што ментално здравје не е ни во игра.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @konstrakta


Постојаното миење раце се движи од добра хигиена до вознемирувачка опсесија, нејзините грижи за дамките околу усните делуваат како хипохондрија и кога почнува да се заблагодарува што нејзиното срце чука автоматски навистина е јасно дека на овој женски лик му треба помош, а не само помош поврзана со косата. На самиот крај на песната, таа има момент на откровение кое го прикрива со пеење на латински јазик. Користењето на латински може да има неколку значења. Тоа е јазикот на католицизмот, така што може да укаже дека нејзината болест е духовно контрастна со српскиот јазик што таа го користи за да го опише своето тело.

Состојбата на уметникот

Таа се идентификува како уметница во песната. Овој стих е намерна референца на Марија Абрамовиќ, која е позната по исцрпувачките дела кои често бараат од неа да ги повторува истите дејства со часови или денови, конкретната референца се однесува на делото на Абрамовиќ од 1975 година – уметноста мора да е убава, уметниците мора да се убави – како што го опиша самата Абрамовиќ: Ја четкам косата со метална четка во десната рака и истовремено ја чешлам косата со метален чешел во левата рака додека го правам тоа, постојано повторувам уметноста мора да биде убава, уметниците мора да бидат убави додека не си ја уништам косата и не се соочам.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @konstrakta


Ритуалистичкото повторување е преземено од Абрамовиќ и значи трансформација на нешто утилитарно во нешто апстрактно и симболично. Подоцна во песната ја дознаваме негативната страна на тоа да се биде уметник во Србија.

Пандемиски грижи

Уметниците и другите самовработени луѓе не се покриени со здравствено осигурување, а Констракта е лута за тоа, уште во февруари таа објави фотографија на нејзиниот „Инстаграм“ на која позира со нејзината последните валидни картони за здравствено осигурување. Уметникот е неличност во очите на државата, па иако оваа песна е главно критика на нашето површно општество, исто така има личен печат. Ова е совршена химна за пандемијата, повторувањето на важните, но монотони дневни прошетки, постојано миење на раце.

ФОТО+ВИДЕО | Повторно креативна: Констракта го прослави својот 44. роденден во парк

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот