(ФОТО) Заборавена историја: Топ 5 италијански авиони од Втората светска војна

И покрај малиот број на производство и раното излегување на Италија од Втората светска војна, земјата произведе одлични летала.

Сепак Кралското италијанско воздухопловство беше засенето од многу поголемиот британски „РАФ“, германскиот „Луфтвафе“, а подоцна и воздухопловните сили на американската армија.

Сепак, дизајнот на италијанскиот авион е една од најзанемарените приказни од Втората светска војна.

Италијанците никогаш не можеа да произведат авиони во бројот на нивните конкуренти, но сепак произведоа многу одлични авиони со различен степен на ефикасност.

Италија влезе во војната во јуни 1940 година и беше првата голема сила на Оската поразена од Британците и Американците, предавајќи се во септември 1943 година по три години борби.

Во продолжение топ 5 листата што ја изработи „simpleflying“.

1. Fiat CR.32

Во голема мера застарен од Втората светска војна, „Fiat CR.32“ изгради одлична репутација во меѓувоените години. Беше најпроизведуваниот италијански авион во војната. Воведен од Италија во служба во 1933 година. Тоа беше компактен и маневрирачки двокрилен ловец со фиксно подвозје во тоа време. Авионот уживаше долга воена кариера со Италија и Шпанија. Додека се здоби со репутација како еден од најистакнатите борци во 1930-тите, со Втората светска војна, „Fiat CR. 32“ беше во голема мера застарен.

Според „Flugzeug“, CR.32 имал максимална брзина од 223 милји на час и биле произведени вкупно 1.312 авиони. Тој беше претекнат од помодерни италијански дизајни како „Fiat CR.42 Falco“ за време на војната. Служи во италијанските сили од Втората светска војна, а можеби најголемите успеси ги постигна во кампањата на италијанската војска во Источна Африка. „CR. 32“, исто така, имаше служба во кинеските, австриските, унгарските, парагвајските и венецуелските воздухопловни сили.

2. Fiat CR.42 Falco

Fiat CR.42 се сметаше за најдобар двокрилец во употреба во 1940 година, иако лесно вооружен. Еволуираше од претходниот „CR.32“ со подобар мотор и подобрена аеродинамика и беше во употреба во италијанската „Regia Aeronautica“ од 1939 година до предавањето на Италија. Тоа беше последниот ловец со две крила на Фиат кој влезе во служба на првата линија. По предавањето на Италија, тој беше пренаменет како авион за обука на италијанското ко-воинствено воздухопловство.

CR.42 беше ловец двокрилец со многу помало второ крило и беше неизмерно силен и маневрирачки ловец. Но, борбите околу Британските острови ја открија неговата голема слабост. Неговото лесно вооружување од два митралеза значеше дека не можеше да нанесе голема штета на борците на РАФ.

3.Macchi C.202 Folgore

„Folgore“ често се смета за најдобар италијански борец во Втората светска војна и често се споредува со „Messerschmitt Bf. 109“. Ја има титулата еден од најдобрите италијански борци за време на војната, „Macchi C.202 Folgore“ е речиси непознат надвор од Италија.

Националниот воздушен и вселенски музеј Смитсонијан наведува „Овој авион покажа дека Италија може да дизајнира и конструира борбени авиони според стандардите од светска класа“.

Италија беше значајна нација која може да доминира во воздух во средината на 1930-тите, но почна да заостанува во пресрет на војната – особено во делот на авионски мотори. „Macchi C.202“ беше опремен со увезен германски „Daimler-Benz DB 601“ мотор со течно ладење за да се компензираат недостатоците.

„C.202“ стапи во употреба во јули 1941 година – една година од учеството на Италија во војната. Се покажа како смртоносен ловец во „Dog fighting“ и беше распореден на сите фронтови со кои се бореше Италија. Неговиот сооднос соборен непријател/загуба е спореден со оној на легендарниот „Messerschmitt Bf 109“. По предавањето на Италија, тој во голема мера беше користен како авион за обука.

4. Savoia-Marchetti SM.79 Sparviero

„SM.79“ беше докажан бомбардер кој значително ги успори сојузничките поморски операции во Средоземното Море. Станува збор за тримоторен, среден бомбардер и бомбардер со торпедо, иако се користел и во други улоги.

„Commando Supremo“ тврди дека се смета за еден од најсмртоносните италијански авиони во војната и успешно оштетил и потопил десетици сојузнички бродови во Средоземното Море и бил еден од најдобрите копнени бомбардери во војната.

Додека У-бродовите и нанесуваа огромна штета на Кралската морнарица, „SM.79“ се заслужни за потонувањето на разурнувачите „HMS Fearless“, „HMS Beduin“ и „HMAS Nestor“, австралиски разурнувач. Тие исто така ги оштетија крстосувачите на Кралската морнарица и носачот на авиони „HMS Indomitable“ во јули 1943 година, непосредно пред Италија да излезе од војната. Германските „Junkers Jumo 211“ мотори ја придвижуваа варијантата со двоен мотор „SM.79JR“ и беа произведени со лиценца во Романија.

5.Savoia-Marchetti SM.82 Marsupiale

„SM.82“ имаше капацитет од 40 војници и беше еден од главните италијански транспортери во војната. Тоа беше бомбардер со три мотори и транспортен авион – иако ретко се користеше како бомбардер. „SM.82“ имаше капацитет до 40 војници, па дури и остана во служба во италијанските воздухопловни сили до раните 1960-ти.

Првиот пат стапи во служба во 1940 година, „SM.82s“ беа користени во различни италијански воени кампањи.

Германскиот „Луфтвафе“ управуваше дури и со неколку стотици „SM.82“ како транспортери. Биле произведени 721 „SM.82“, а неговата максимална носивост на оружје и товар била до 4.000 килограми.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот