На „Black friday” во „Mall of America” дојдоа 100.000 купувачи, двојно повеќе од лани  

блек фрајдеј, Black Friday shopping
Блек фрајдеј шопинг / Фото: EPA-EFE/SHAWN THEW

Вашингтонци ги наполнија трговските центри и молови вчера во текот на „Black friday” и вечерта. Престолнината синоќа пулсираше во шопинг возбуда. Во ексклузивните бутици на „Macy’s” и во „Forever 21″ имаше турканици и редици. Сиот народ дојде да бара добри зделки, додека рестораните во новоизградениот кеј во округот Александрија, на новиот кеј на „Д варф” од страната на Ди-си, и во Џорџтаун останаа полупразни.  

Најголемиот трговски центар во САД, пак, „Mall of America”, лоциран во сојузната држава Минесота, јави дека притокот на купувачи од сабајлето до затворање синоќа бил околу 100.000 луѓе, два пати повеќе од лани.  

Националната федерација на ритејлери прогнозира од 8.5 до 10.5 отсто зголемени продажби за време на сезоната на празници во споредба со лани. 

Иако некои трговски ланци известија за намалена посетеност, тоа може да се компенизира со активноста на купувачите на интернет. Поради пандемијата, некои продавници беа затворени на Денот на благодарноста, но објавија дека ќе имаат добри попусти на интернет.  

Во изминатите години, сѐ повеќе Американци избираат да одат на шопинг од дома, поудобно и порелаксирано од пред своите компјутери и смартфони. Онлајн продажбте се очекува да пораснат за 10 отсто во споредба со лани. Да потсетиме дека продажбите под ова мото продложуваат викендов и во понеделник, за кога се најавени попусти на електронски уреди, компјутери, телефони и телевизори, познато и како „сајбер мандеј”

Од друга срана, аналитичката фирма „Alianz Research”, прогнозира дека детските играчки, облеката, белата техника и телевизорите оваа сезона ќе бидат поскапи за пет до 17 отсто споредбено со лани.  

Историски, петокот после Денот на благодарноста започнал да се нарекува „црн” во 1950-те години, така полицијата од Филаделфија го опишувала хаосот што бил предизвикан следниот ден. Тогаш, колони автомобили со купувачи и посетители пристигале во центарт на градот на шопинг и да го гледаат фудбалскиот натпревар меѓу армијата и морнарицата што се оддржувал во сабота.  

Притоа, се создавале такви сообраќајни метежи што полицајците од Филаделфија немало шанса да добијат слободен ден и дежурале во неколку смени, зафатени со контрола на толпите и метежот, така, тој ден за нив станал „црн петок”. Оттогаш, терминот се одомаќил за опишување на иницијативата на ритејлерите да привлечат масовно купувачи со намалени цени, а на почетокот на празничната сезона.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот