Со влезот во еврозоната, расте популарноста за луксузни недвижности во Хрватска
Со влезот во еврозоната и Шенген, Хрватска ја зајакнува својата позиција на меѓународниот пазар на луксузни недвижности, кој и покрај светската криза продолжува да цвета поради зголемувањето на глобалното богатство и јакнењето на доларот во изминатата година, заклучува новиот извештај на агенцијата за луксузни недвижности Сотеби, која ги анализира најпопуларните локации за купување недвижен имот, вклучително и даночните раеви, но и новите растечки пазари како што е Хрватска, објави Пословни хр.
Помеѓу порастот на глобалното богатство и постојаните подеми и падови на финансиските пазари, купувањето луксузни недвижности во странство служи и како стабилна инвестиција и како средство за диверзификација на финансиските портфолија, заклучуваат авторите на извештајот. Така, сопствениците на недвижности се заинтересирани не само за ултра луксузни одморалишта и комплекси, туку и за важни центри на бизнис и култура.
Пример се ирските градови Даблин и Корк, каде што се наоѓаат седиштата на многу американски компании, особено во технолошкиот и фармацевтскиот сектор. Така, иако Ирска нема посебна даночна предност за физички лица, данокот од 12,5 проценти на корпоративниот приход се смета за многу привлечен за мултинационалните компании и привлекува големи работодавци, што има дополнителен резултат на обезбедување на висококвалитетни услуги. Ирска привлекува бизнисмени и купувачи од Лондон, Њујорк или Сингапур, а една од причините е што во овие градови со иста сума на пари може да се постигне многу повисок квалитет на живот за купувачите отколку дестинации како Лондон или Њујорк.
Хрватска се појавува во извештајот како уште еден пазар во развој со голема потенцијална вредност за купувачите.
„Со влезот на Хрватска во еврозоната се очекува натамошен раст на цените на недвижностите. Дополнително, од јануари граѓаните на Европската унија можат да купат земјоделско земјиште во Хрватска како приватни лица, без да мораат да основаат компанија во Хрватска“, вели Ивана Марковиќ, соработник за недвижнини во агенцијата Кроатија Сотеби Интернешнл Реалти и открива дека повеќето од нивните клиенти се од исток и запад.
Но, бројот на барања и купувања од граѓани на САД, Канада и Австралија се зголемува. На Блискиот Исток, Египет доживува бум во развојот на луксузот, привлекувајќи нов бран купувачи на луксуз од странство. Претходните анализи покажаа дека Црна Гора е поатрактивна како втор домашен пазар, поради даночните олеснувања и посилното присуство на меѓународни хотелски брендови.