Истражување: Фејсбук и Инстаграм собираат податоци од малолетници

Фејсбук и Инстаграм
Апликациите Фејсбук и Инстаграм/ Фото EPA/Rolf Vennenbernd

Фејсбук и Инстаграм собираат податоци од тинејџери помлади од 18 години со користење на софтвер кој ја следи активноста на корисниците на веб-прелистување, се вели во едно истражување, пренесува Гардијан.

Матичната компанија на платформите во јули објави дека ќе им дозволи на огласувачите да таргетираат млади корисници само врз основа на три категории – возраст, пол и локација – наместо низа опции вклучувајќи ги нивните лични интереси.

Сепак, истражувањето на три компании вели дека Фејсбук и Инстаграм ја задржале употребата на софтверот, познат како „АПИ“ за конверзија, кој собира детали за активностите на тинејџерите на социјалните мрежи.

Сопственикот на Фејсбук и Инстаграм, Мета, негираше дека податоците се користени од системот за доставување реклами управуван од алгоритам на компанијата за да се сервираат реклами на корисници под 18 години.

Собирањето податоци беше проучувано во истражувањето на еколошката група Глобален акционен план, како и од страна на компаниите Ресетирање Австралија и Ферплеј, која води кампањи против маркетингот на децата.

Отворено писмо до Закерберг

Во отвореното писмо до Марк Закерберг, главниот извршен директор на Мета, 44 групи за застапување го повикаа основачот на Фејсбук да се откаже од собирањето податоци, велејќи дека тие се користат за да се овозможи „реклама за надзор“ на младите корисници.

Се додава: „Замената на „таргетирањето избрано од огласувачите“ со „оптимизација избрана од систем за испорака на машинско учење“ не претставува видливо подобрување за децата, и покрај тврдењата на Фејсбук во јули. Фејсбук сè уште го користи огромното количество на податоци што ги собира за младите луѓе со цел да утврди кои деца се најверојатно ранливи на дадена реклама.

Потписниците на писмото ги вклучуваат 5Rights, кои се залагаат за построги онлајн контроли за децата во Велика Британија и Центарот за дигитална демократија со седиште во САД.

Деца со лаптоп
Деца со лаптоп/ Фото EPA/PAUL MILLER

Преку три лажни профили, докажан проблемот со Фејсбук

Студијата креирала три лажни профили, еден на 13-годишник и два на 16-годишници, а истражувачите можеа да ги видат податоците собрани од софтверот на компанијата преку Фејсбук, Инстаграм и  Месинџер, додека „корисниците“ посетувале сајтови како што се локални весници и он-лајн продавници за облека.

Истражувачите открија: „Фејсбук може да собира податоци од различни пребарувачи и страни што ги отвораат децата за да собираат информации, како и кои термини ги бараат или производи ги купуваат. Нема причина да се складира овој вид на податоци за конверзија, освен да се поттикне системот за испорака на реклами“.

Џо Озборн, портпарол на Мета, рече: „Погрешно е да се каже дека бидејќи прикажуваме податоци во нашите алатки за транспарентност, тие автоматски се користат за реклами. Не користиме податоци од веб-локациите и апликациите на нашите огласувачи и партнери за да ги персонализираме рекламите за лица под 18 години.

„Причината поради која овие информации се појавуваат во нашите алатки за транспарентност е затоа што тинејџерите посетуваат сајтови или апликации што ги користат нашите деловни алатки. Сакаме да обезбедиме транспарентност на податоците што ги добиваме, дури и ако тие не се користат за персонализација на рекламите“ вели Озборн.

Видео на денот