Гужва на светските пристаништа, дополнителен раст на цените како последица?

Контејнери во Лос Анџелес/ Фото EPA-EFE/ETIENNE LAURENT

Проблемите во глобалните синџири на снабдување не престануваат. 

Во моментов, речиси 600 бродови чекаат да растоварат или примат стока на најголемите светски пристаништа. Тоа е двојно повеќе отколку на почетокот на годината. Речиси сто бродови се закотвени пред контејнерските пристаништа во Хонг Конг и Шенжен, поради што цените на сите видови стока во Европа и Америка драстично растат, а тоа е последица на огромното зголемување на трошоците за превоз стока, пишува Фајненшл тајмс.  

Проблемите се многу подлабоки од она што го гледаме на пристаништата  

Најлошо е во јужна Кина, каде поради тајфунот што ја погоди областа, пристаништето беше затворен два дена минатата недела. Иако временските проблеми се вообичаени во глобалниот поморски транспорт, во моментов тоа е само дополнителен проблем со оглед на кризата околу пандемијата.  

Степенот до кој пандемијата влијаеше на глобалниот поморски транспорт го покажува фактот дека во август, еден случај на инфекција целосно го затвори терминалот Нингбо, во близина на Шангај, на дури две недели. 

„Синџирите за снабдување се погодени од сите страни. Проблемите се многу подлабоки од она што го гледате на пристаништата “, рече Симон Хени, аналитичар во поморската консултантска фирма „Друри“.

Кинеско пристаниште/ Фото EPA-EFE/ALEX PLAVEVSKI

Колку долго ќе трае хаосот?  

Зголемената побарувачка за стоки за широка потрошувачка, нарушувањата во редоследот на навигацијата на бродовите со контејнери предизвикани од пандемијата и недоволниот број на пристанишни работници и возачи на камиони резултираа со подолго време на чекање за товарење и истовар.  

Проблемите дополнително се влошуваат со фактот дека дел од бродовите пристигнуваат на нивната дестинација подоцна од очекуваното, што потоа го нарушува бизнисот во целиот синџир на отворање стоки.  

Нарушувањата во синџирите на снабдување така се рефлектираат во претходно споменатите цени за испорака. Просечните глобални трошоци за транспорт на контејнер долг 12 метри сега се близу 10.000 долари, три пати повеќе отколку на почетокот на годината и дури 10 пати повеќе отколку пред пандемијата, покажуваат податоците на Фрејтос.  

Дитлиф Трефзгер, извршен директор на „Kuehne + Nagel“, една од најголемите транспортни и логистички компании во светот, очекува метежот во поморскиот товарен транспорт да трае најмалку до кинеската Нова година во февруари 2022 година. Дотогаш, оваа криза може да стане уште полоша, оцени тој.

Некои веруваат дека кризата може да трае подолго од очекуваното, особено ако временските услови се неповолни и ако вирусот повторно се појави во кинеските пристаништа.

„Влегуваме во зимскиот период на северната хемисфера, што ќе донесе вообичаени предизвици – снег, ветер и затворање на пристанишните терминали. Не знаеме што може да се случи “, рече Ларс Микаел Џенсен, директор на глобалната океанска мрежа во Мерск, Данска, најголемиот светски носач на контејнери.

Џенсен додава дека не може да процени дали поминало најлошото. Во Европа, бродовите чекаат долго време за товар и истовар во Хамбург и Антверпен. Од друга страна, бродовите релативно брзо пристигнуваат во Ротердам и Британски Филикстоу, но тоа не значи дека тие пристаништа немаат проблеми. 

Лонг Бич, Лос Анџелес/ Фото EPA-EFE/ETIENNE LAURENT

Каде се чека најмногу?  

Бројот на денови на чекање за истовар во најголемите светски пристаништа е следниот: најмалку се чека во Шенжен (1 до 2 дена), потоа во Шангај / Нингбо (1 до 3 дена), потоа во Ротердам (до шест дена) ) и Савана (шест до седум дена), а најлошото е во Лос Анџелес / Лонг Бич (седум до 12 дена).  

Имено, поради недоволниот број возачи на камиони и преоптоварените речни товарни линии, пристаништата се полни со контејнери што никој не може да им ги одземе.  

Кон крајот на минатата недела, Филикстоу беше најпрометното британско пристаниште. Затоа Мерск пренасочи дел од товарот за Британија кон европските пристаништа, од каде што може да се пренесе на помали бродови.  

Ситуацијата не е подобра ниту на американскиот Западен брег. Иако бројот на бродови што чекаа пред пацифичките пристаништа падна од рекордни 76 во септември на сегашните 57, недоволниот број на пристанишни и транспортни работници доведе до 12-дневно чекање. 

Сепак, американските пристаништа во моментов се убедливо најнеефикасните во светот. Во споредба со ситуацијата пред пандемијата, испраќањето бродови во пристаништата во Лос Анџелес и Лонг Бич трае три пати подолго.  

За споредба, големите кинески пристаништа кои работат без прекин сите седум дена во неделата, го зголемија времето на истовар за само 20 проценти, според податоците на ИХС Маркита. 

Проблемот во американските пристаништа е толку сериозен што претседателот Џо Бајден побара зголемување на капацитетот од железничките и патните превозници и пристаништа. Големите компании како Волмарт и Ју-Пи-Ес најавија дека дополнително ќе се вклучат во побрза испорака на стоки. 

Филикстов/ Фото EPA-EFE/NEIL HALL

Недостиг на гориво, затворени бензински: Како Британија дојде до ваков проблем?

 

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот