Усвојувањето на вештачката интелигенција од страна на големите компании ќе потрае некое време

Вештачка интелигенција / Фото: Elnur Amikishiyev / Alamy / Alamy / Profimedia

Во претходната деценија бевме сведоци на огромен развој на технологијата, од новите уреди како таблетите до 4Г технологијата, а во изминатиов период постојано се говори за брзиот раст на вештачката интелигенција (ВИ). Овој поим секако им е познат на луѓето уште од поодамна.

Појавување на системот „Хеј Сири“ на „Епл“ беше само почетокот на нешто што сега стана најзборуваниот феномен меѓу луѓето. Но, како што пишува познатиот британски неделник „Економист“, засега вештачката интелигенција нема голема улога врз движењето на економијата. Во текот на таа деценија, растот на продуктивноста во богатиот свет била во просек 1% годишно, задржувајќи ја просечната плата.

Иновативните фирми ја прифатија новата технологија, но многу други сѐ уште се двоумат дали да го сторат тоа. Искуството покажува дека „технолошката магија“ и подобрувањата во просечниот животен стандард не секогаш одат рака под рака.

Оние кои работат со вештачката интелигенција, велат дека овој пат тоа ќе се промени. Од самото појавување на интернетот, новата технологија не ја „зароби“ јавната имагинација, како што тоа сега го прави ВИ. Технологијата е погодна за потрошувачите, чет-ботовите како „Четџипити“ имаа милиони корисници за само неколку дена.

Рапидниот напредок на ваквите алатки може само да го подобри работењето на фирмите кои ќе се одлучат да ја прифатат модерната технологија, пишува „Економист“.

Некои компании веќе го инкорпорираат ова во своето работење. Технолошките фирми инвестираат многу во технологијата, рекламирајќи илјадници улоги. Тоа го прават и неколку компании за производство на тули и малтер. Лекот откриен и дизајниран од ВИ напредува низ човечки испитувања во Кина.

Аналитичарите од „УБС“ сметаат дека познатиот американски бренд „Доминос Пица“ може да користи ВИ за „да ја подобри точноста на проценките за време на нарачка-испорака“. Инвеститорите ги наградуваат раните посвојувачи на новите технологии. Од почетокот на годината, средната цена на акциите на фирмите со најголем ентузијазам се зголеми за 11%. За оние кои се движат побавно, тоа воопшто не е променето.

Потенцијалот е огромен. Сепак, за тој вистински да се прошири низ економијата, треба да остави свој белег надвор од најпознатите компании кои се навикнати на ваквите промени, смета британскиот неделник.

Иако интернетот почнал да се користи од страна на некои компании во раните 1990-ти, дури кон крајот на 2000-тите две третини од американските бизниси имале веб-страница. Околу 70 фирми сè уште не покажуваат интерес за ВИ, според анализата на „Економист“.

Според едно неодамнешно истражување на американски и канадски фирми, една третина од малите бизниси немаат цврсти планови да ги испробаат алатките за генерирање на ВИ во текот на следната година. Некои докази дури сугерираат дека користењето на „Четџипити“ и неговите конкуренти паѓа – можеби бидејќи луѓето го испробале, а потоа одлучиле дека не е за нив.

Може ли ВИ да го исполни своето ветување?

Организациите како ОЕЦД предлагаат многу начини за подобрување на дифузијата од најдобрите фирми до останатите, вклучително и преку подобро образование, шеми за зголемување на деловните инвестиции и промени во политиката за конкуренција. Таквите цели се достојни, но тешко остварливи.

Напорите на технолошките фирми да го направат тој поевтин и полесен за употреба ќе придонесат повеќе за да се забрза усвојувањето. Во пракса, повеќето компании стандардно ќе ја усвојат ВИ, бидејќи нови функции напојувани со овој феномен се додаваат на софтверот и услугите што веќе ги користат.

Дури и на најмоќните технологии им е потребно време да се распространат, бидејќи компаниите имаат тенденција да користат голем број софтвери и услуги, од кои некои може да се стари со години или дури и децении.

Замената на застарените системи може да биде скапа, комплицирана и болна. Покрај тоа, во многуте индустрии кои се управувани или строго регулирани од владата, како што се здравството, образованието и градежништвото, газдите и синдикатите често се спротивставуваат на примената на новата технологија, загрижени дека тоа ќе доведе до губење на работни места.

Со текот на времето, ова може да го трансформира начинот на кој луѓето ги живеат своите животи и ја вршат својата работа. Но, патот до широко распространета дифузија и каков било продуктивен бум ќе биде долг.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот