Кои се највредните брендови во светот, Амазон ја носи круната
Амазон е крунисан за најголем бренд во светот во 2023 година, со проценета вредност од 299,28 милијарди долари (273,49 милијарди евра) и покрај падот од 51 милијарда долари во текот на минатата година.
Во студијата објавена од агенцијата за финансиска анализа ТрејдингПедиа, гигантот за е-трговија се искачи на рангирањето и го прескокна најдобриот минатогодишен Епл, кој загуби 16% од својата вредност (297,51 милијарди долари). Гугл се најде на третото место, зголемувајќи ја својата вредност за речиси 18 милијарди долари од минатата година и достигна 231,38 милијарди долари. САД се убедливо најзастапената земја во топ 20 на рангирањето. Најголема неамериканска компанија е јужнокорејската технолошка компанија Самсунг, која е на шестото место со 99,66 милијарди долари. Европа има само две места во првите 20, и двете благодарение на Германија: вредноста на Дојче Телеком од 62,93 милијарди долари ја става на 11-то место, додека компанијата за луксузни возила Мерцедес-Бенц е 16-та со 58,8 милијарди долари.
Сепак, и покрај ограничениот број на топ 20, европските земји и компании се многу застапени во пошироката студија на ТрејдингПедиа. Само 30 од 195 земји имаат брендови на глобалната топ 500 листа, а речиси половина од нив (14) се европски, пишува Каматица. Не секоја земја има капацитет да создаде голем бренд, а поголемите економии имаат тенденција да имаат предност во овој поглед. Сепак, глобално признати брендови може да се појават од различни делови на светот, а во некои случаи, помалите економии успеваат да создадат познати брендови против сите очекувања: на пример, финската Нокиа и мексиканското пиво Корона.