
Како социјалните мрежи влијаат каде да се оди на одмор?
На крајот на јуни, првите германски сојузни покраини ги започнуваат своите летни одмори и многу луѓе почнуваат да патуваат. Според Германскиот сојузен завод за статистика, најпопуларните дестинации за одмор за Германците се: Германија, по што следат Шпанија, Италија, Турција, Грција, Австрија и Хрватска.
Препорачано
Истражување на интернет
За да добијат увид во ситуацијата на потенцијална дестинација за одмор, многу луѓе сакаат да истражуваат атракции, временските услови и цени преку интернет. Социјалните медиуми, особено, стануваат сè попопуларен извор на информации. Ова го покажа и големиот број инфлуенсери кои известуваа од овогодишниот Саем за патувања во Берлин, најголем од ваков вид во светот.
Според неодамнешна анкета нарачана од германската туристичка група ТУИ, 69 проценти од 2.000 испитаници изјавиле дека платформи како Инстаграм, ТикТок и Јутјуб ги инспирирале при планирањето на нивниот одмор. Но, колку социјалните медиуми навистина влијаат врз нивниот избор на конечна дестинација?
Зошто им веруваме на инфлуенсерите
За многу патници, важна улога во планирањето на одморот игра колку привлечно изгледа дестинацијата на фотографиите или видеата. И колку добро таа содржина се споделува на социјалните медиуми со нивните следбеници.
Според резултатите од анкетата на ТУИ, нешто помалку од еден од тројца патници обрнуваат посебно внимание на фотогеничните позадини и искуствата што се привлечни за социјалните мрежи при изборот на дестинација за одмор. Овој тренд е особено изразен кај помладата генерација: кај луѓето на возраст од 18 до 24 години, ова се однесува дури на повеќе од 40 проценти од испитаниците.
Влијателните лица, особено, можат да дадат почетни насоки со конкретни препораки за дестинации, сместување или екскурзии. Сепак, не станува збор само за убави слики, туку и за нешто подлабоко: доверба. Ова го тврди Џулијан Рајф, истражувач за туризам на Универзитетот за применети науки во Шлезвиг-Холштајн.
„Градите однос со овие луѓе“, вели Рајф, „и потоа се развива еден вид доверба.“
Ако инфлуенсерите ви изгледаат пристапни и доверливи, поголема е веројатноста да ве убедат да резервирате лет, дури и до далечна дестинација.
Одлуките за патување ретко се рационални
Сепак, едно видео од инфлуенсер ретко води директно до резервација. Наместо тоа, социјалните медиуми даваат почетна инспирација, но конечната одлука, вели Пјетро Берители, истражувач за туризам на Универзитетот Сент Гален во Швајцарија, е многу посложена. Каде некој оди има малку врска со логиката. За него, патувањето не е само индивидуална одлука – тоа зависи од социјалните односи.
Често патуваме со нашето најблиско семејство – во студијата на ТУИ, 75 проценти од испитаниците рекле дека одат на одмор со својот партнер, деца или родители. И нивните идеи, желби или потреби неизбежно играат улога. Едно лице би сакало на планина, друго на море – па за многумина, патувањето е првенствено практична задача: наоѓање решение што им одговара на сите.
„Патувањето е проблем, а луѓето бараат решение. Ретко се работи за потрага по оптималното“, објаснува Берители.
Го бараме познатото во непознатото
„Многу е тешко да се оттргнете од влијанието на сопствената мрежа на односи“, вели Берители. Дури и кога сме привлечени од далечни земји и сакаме да истражуваме странски земји, секогаш бараме нешто што веќе ни е познато.
„Кога патувам во странски земји, барам некаков вид автентичност, но не сакам тоа да биде нешто што ќе го одвлече вниманието“.
Ова е исто така причината зошто многу луѓе имаат второ живеалиште во странство: тоа им овозможува да воспостават чувство на дом на друго место.
Луѓето се постојано заглавени во тензија помеѓу желбата за безбедност и љубопитноста за непознатото. Нашите одлуки за патување го откриваат токму овој внатрешен конфликт. Сакаме да искусиме нови работи, но не и целосно да го напуштиме она што ни е познато.
Извор: Дојче веле/ Автор: Калтхоф Забет, СВР