Нови трошоци во превозот на стоки, заобиколувањето на Суецкиот канал ќе го зголеми транспортот за 10 дена

Бродот Евер Гивен кој се заглави на Суецкиот канал/Фото: EPA-EFE/SUEZ CANAL AUTHORITY

Поради тензичната ситуација во Црвеното Море, каде бунтовниците Хути ги зајакнуваат нападите врз трговските бродови, големите логистички компании одлучија да го заобиколат блискиот Суецки канал. Во пракса, тоа значи дека испраќачите одат на подолг пат околу Африка, што веќе предизвикува доцнење во испораките, како и повисоки трошоци за гориво, што порано или подоцна може да се претвори во повисоки цени на стоките. Превозната компанија Лидл веќе ги пренасочи своите бродови низ Африка. Како што објави Форбс- Словенија, се соочуваме со нова криза во снабдувањето.

Од почетокот на војната меѓу Израел и Хамас, бунтовниците Хути во Јемен, поддржани од Иран, ги ескалираа нападите врз трговските бродови во теснецот Баб ел Мандеб кај јеменскиот брег. Пред нешто повеќе од една недела, тие исто така се заканија дека ќе ги нападнат сите бродови кои одат кон израелските пристаништа доколку храната и лековите не бидат доставени до Појасот Газа, кој е под опсада на Израел. Француски, британски и американски воени бродови реагираат на нападите. Американскиот секретар за одбрана Лојд Остин во понеделникот најави создавање на коалиција предводена од САД од десет земји кои ќе соработуваат во заштитата на бродовите во Црвеното Море.

Трговските бродови и танкери за нафта ќе ја придружуваат оваа важна морска рута, која носи околу 12 отсто од светската трговија. И покрај тоа, големите логистички компании одлучија да го заобиколат блискиот Суецки канал додека не се смири ситуацијата. Во пракса, тоа значи дека испраќачите одат на подолг пат околу Африка, заобиколувајќи го Кејп на добра надеж, што додава илјадници километри на патувањето, што резултира со доцнење во испораката на стоки и повисоки трошоци за гориво. Словенечкиот логистичар Интереуропа проценува дека транзитното време се продолжува за 10 дена при патување низ Африка. Состојбата во Црвеното Море ја следат и во пристаништето Копер, каде што редовно комуницираат со бродарите. „Според информациите што ги имаме, некои бродари веќе ги пренасочуваат своите бродови, што значи дека товарот наменет за северниот дел на Јадранот ќе пристигне со задоцнување“, изјавија тие за Форбс Словенија.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот