
Колку заработуваат возачите на камиони низ Европа?
Британските возачи на камиони заработуваат три пати повеќе од нивните колеги во Унгарија, покажуваат новите бројки, и дури ги престигнале германските возачи во однос на платите, иако често се жалат на условите за работа.
Недостатокот на работна сила по Брегзит и големите економски нееднаквости низ Европа создадоа ситуација каде што географијата има поголемо влијание врз платите отколку вештините за возење.
Препорачано
Со бруто плата од 3.930 евра месечно, британските возачи се на врвот на европската листа, додека Унгарија е на дното со само 1.039 евра. Просечната плата во Германија е 3.357 евра, додека другите земји се значително под тоа ниво: Полска со 2.814 евра, Шпанија со 2.450 евра, Франција со 1.850 евра и Романија со 1.794 евра.
Сепак, вистинската слика се појавува само кога овие плати се споредуваат со националниот просек- објави Каматица. Британските возачи неочекувано профитираа од недостигот на работна сила предизвикан од „Брегзит“. Нивната средна нето плата е 2.705 фунти месечно, што е речиси 30 проценти над просечната плата во Велика Британија и го прави возењето камион една од подобро платените професии. Разликите се забележливи – првите 10 проценти заработуваат над 56.400 фунти годишно.
Германските возачи заработуваат просечно 2.536 евра нето месечно, што е сè уште 13 проценти под националниот просек. Регионалните разлики се големи, при што возачите во Шлезвиг-Холштајн заработуваат до 3.575 евра, додека платите во источните покраини како што се Тирингија и Саксонија-Анхалт се пониски. Истражувањата покажуваат дека германските возачи, поради нивната поголема моќ за преговарање, сè повеќе очекуваат други придобивки, како што се модерна флота, предвидливи распореди и надоместоци за ноќна и викенд работа.
Полска има „двоен систем“. Возачите што работат на меѓународни линии можат да заработат 2.345 евра нето, што е далеку над националниот просек. Тие станаа „мобилна аристократија на Европа“ искористувајќи ја разликата во платите. Сепак, домашните возачи се соочуваат со многу посурова реалност – почетниците почнуваат од 1.055 евра, а дури и искусните возачи со 1.407 евра едвај се приближуваат до просекот.
Познатиот производител на камиони, „Дајмлер Трак“, најавува 5.000 откази
Во Јужна и Источна Европа, камионскиот транспорт е во маѓепсан круг на ниски плати. Француските возачи се соочуваат со најлошите услови меѓу западноевропските земји. Просечната нето плата од 1.420 евра е речиси еднаква на минималната плата и далеку под националниот просек, што објаснува зошто француските компании сè повеќе вработуваат возачи од Источна Европа. Во Шпанија, платата значително зависи од искуството. Почетниците заработуваат едвај над минималната плата, додека ветераните достигнуваат 2.040 евра. Од друга страна, унгарските возачи на камиони работат во најлоши услови во Европа. Со нето плата од околу 690 евра, тие заработуваат под минималната плата, а неформалните надоместоци за километража само малку ја зголемуваат реалната заработка. Со 1.078 евра месечно, романските возачи се малку над проценетата средна вредност, но далеку под националниот просек.
Овие разлики укажуваат на фундаменталните структурни проблеми на европската логистичка мрежа. Додека Британците профитираат, остатокот од континентот се бори со неодржливо ниски плати, што сериозно ја загрозува иднината на професијата. Прашањето пред европските донесувачи на одлуки е јасно: дали може да се развие одржлива транспортна економија или трговијата ќе стане сè повеќе зависна од намалувањето на бројот на возачи кои се подготвени да работат за ниски плати?