Што се случува со авионскиот гигант Боинг?

Боинзите на Аљаска Ерлајнс/Фото: EPA-EFE/CAROLINE BREHMAN

Многумина веруваат дека угледот и кредибилитетот на компанијата се непоправливо оштетени. Три од четири модели на комерцијални авиони што ги произведува се под истрага

Американската федерална управа за авијација (FAA) започна нова истрага за Боинг, откако компанијата доброволно ја информираше агенцијата дека можеби не ги завршила потребните инспекции за да го потврди соодветното држење и заземјување, каде што крилата се спојуваат со трупот на специфичниот авион од типот 787 Dreamliner, откри претставник на Федералната управа за авијација.

Агенцијата (ФАА) потврди за американската мрежа Фокс во официјалното соопштение дека истражува дали Боинг ги завршил инспекциите и дали вработените во компанијата фалсификувале авионски записи. Ова е уште еден застрашувачки развој за американскиот авионски гигант кој е на чекор до колапс.

Три од четири модели на комерцијални авиони „Боинг“ под истрага

Забележано е дека „Боинг“ минува низ тежок период бидејќи три од четири модели на комерцијални авиони произведени од компанијата денес се официјално предмет на истрага од Американската управа за цивилно воздухопловство (ФАА), меѓу нив и 787 „Dreamliner“.

Истовремено, Обединетите Арапски Емирати, еден од најголемите клиенти на американскиот воздушен гигант, го повикуваат Боинг „да се вразуми“ и да преземе итни мерки за справување со безбедносната криза, која постојано се влошува.

Проблемите ја нарушија довербата на патниците, а предизвикаа и сериозни доцнења во испораките.

„Не сме задоволни од она што се случува, отсекогаш сакавме да го видиме овој авион да влезе во нашата флота како што ни беше ветено. Но, има долго одложување“, изјави за Си-Ен-Би-Си шеикот Ахмед бин Саид Мактум, претседател и извршен директор на авиокомпанијата „Емирати“ . Нарачајќи 245 патнички авиони и 5 778 ловци, Обединетите Арапски Емирати се можеби најважниот клиент на Боинг.

Меѓутоа, во првиот квартал на 2024 година, испораките на американската компанија паднаа на најниско ниво од средината на 2021 година, бидејќи мораше да се справи со серија инциденти, од кои најсериозниот беше откачувањето на дел од трупот од 737 Max. 9 во лет минатиот јануари.

Кога започна кризата на довербата на патниците

На 5 јануари, Боинг 737 MAX-9 на Аљаска Ерлајнс, кој летал од Портланд до Онтарио, Калифорнија, бил принуден да слета вонредно во Орегон, откако затворачот на вратата излетал среде летот, предизвикувајќи брза декомпресија. За среќа, никој не седел покрај неисправната врата и пилотите успеале да го приземјат авионот без да им наштетат на патниците.

Но, инцидентот ја отвори Пандорината кутија со прашања и недоверба за безбедноста на авионите Боинг.

Американската федерална управа за авијација (ФAA) привремено ги приземји повеќето од авионите 737 MAX-9 на Боинг по инцидентот на Алјаска ерлајнс.

Европа беше поштедена од наредбата за забрана на летови бидејќи Агенцијата за воздухопловна безбедност на ЕУ (ЕАСА) изјави дека „ниту една авиокомпанија во земја-членка на EAСA моментално не оперира со авион со соодветната конфигурација.

На 4 март, Боинг 737-900 на Јунајтед Ерлајнс, кој летал од Тексас за Флорида, бил принуден принудно да слета откако пламен почнал да излегува од еден од моторите на авионот.

На 7 март, Боинг 777 на Американ Ерлајнс, кој летал за Јапонија, принудно слетал во Калифорнија откако екипажот пријавил дупната гума.

И на 11 март, најмалку 50 луѓе беа повредени откако Боинг 787 на ЛАТАМ ерлајнс падна на половина пат меѓу Сиднеј и Окленд, несреќа која најверојатно е предизвикана од несреќа на седиштето што го турна пилотот во контролите, објави весникот Вол Стрит Журнал. По овој последен инцидент, Боинг им наложи на авиокомпаниите кои управуваат со 787 авиони да ги проверат седиштата во пилотската кабина.

Проблеми со два Боинга за два дена

Денеска во Сенегал друг Боинг 737 имаше проблем при полетувањето, излета од пистата и застана во грмушки, при што беа повредени 11 патници, од кои четворица потешко. Според весникот „Дејли мејл“, во авионот „Трансаир“ имало вкупно 78 лица. Видеата и фотографиите објавени на социјалните мрежи покажуваат оштетување на левиот мотор на авионот.

Вчера, товарен Боинг 767 на Федекс Ерлајнс принудно слета на аеродромот во Истанбул без предна опрема за слетување, но успеа да остане на пистата, соопшти турското Министерство за транспорт, појаснувајќи дека нема повредени.

Боингот 767, кој летал од аеродромот Роаси-Шарл де Гол во Париз, ја известил контролната кула на аеродромот во Истанбул дека опремата за слетување не се отворила и слетал според упатствата на контролната кула, се вели во соопштението на Министерството за транспорт.

Видеото од итно слетување покажува искри и чад додека предниот дел на авионот се влече по пистата пред да биде испрскан во противпожарна пена.

Боинг ќе го реструктуира, вработени мистерозни им умираат

Боинг ќе се реструктуира за да го зајакне престижот и да ја врати довербата на патниците. Компанијата неодамна одлучи да се реструктуира бидејќи се соочува со голем број проблеми со квалитетот, безбедноста и производството и зголемен притисок. Во меѓувреме, двајца поранешни вработени во Боинг, кои покренаа „загриженост“ за проблемите со квалитетот и безбедноста на производната линија, беа пронајдени мртви во последните недели.

Во средината на март, Џон Барнет, 32-годишен вработен во Боинг, кој се обиде да ги истакне проблемите со производството пред да ја напушти компанијата во 2017 година, но беше пронајден мртов во Јужна Каролина, по инцидентот со експлозија на панелот во Боинг 737 MAX 9 што го принудило леталото итно да слета.

Џон Барнет бил пронајден мртов од самонанесени повреди, соопштија властите, повикувајќи се на самоубиство. Неговиот адвокат рече дека тој треба да сведочи во судскиот процес во кој е вклучен 787 Dreamliner.

На 2 мај, Џошуа Дин (45), поранешен инспектор за квалитет во Spirit AeroSystems, добавувач на Боинг, почина од ненадејна и брзо развиена инфекција. Тој беше еден од првите високи вработени што тврдеше дека раководството на Спирит Аеросистемс ги игнорирало производните дефекти на 737 MAX. Џошуа Дин сведочеше во тужба за акционерите на Spirit и исто така поднесе жалба до Федералната управа за авијација во која се наведува дека се „сериозни и екстремни прекршувања на производната линија 737 од страна на високи службеници за контрола на квалитетот“ во Спирит.

Спирит го отпушти Дин во април 2023 година и поднесе жалба до Одделот за труд, тврдејќи дека неговото отпуштање било како одмазда за неговите жалби

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот