Андреј Зографски, општински советник во Софија/Фото: Скриншот

Скопјанец изработи проект за модернизација на јавниот превоз во Софија

Неодамна градоначалникот на Софија, Васил Терзиев го претстави својот амбициозен план за модернизација на јавниот превоз во наредните години. Предвидена е набавка на нови трамваи, тролејбуси, електрични автобуси и автобуси. Проектот е дело на скопјанецот Андреј Зографски која на локалните избори во Бугарија на 29 октомври минатата година стана општински советник во бугарската метропола од редовите на Коалицијата ПП-ДБ-СС.

„Ова зависи од добрата волја на општинските советници од сите коалиции. Сите тие треба да бидат одговорни пред граѓаните на Софија за подобрување на нашиот град. Оваа недела заедно со градоначалникот Терзиев ја претставивме најамбициозната програма за обнова на возила за јавен превоз некогаш направени во историјата на Софија. Ова е инвестиција за следните 5 години од околу 1 милијарда лева и купување на околу 500 нови возила, од кои 150 трамваи, 280 автобуси и 75 тролејбуси, кои ќе бидат најнова технологија, исклучиво модерна, удобна“, изјави Зографски во емисијата „Бугарија утро“.

Според него проектот за новиот урбан транспорт ќе се финансира од повеќе извори. Пари ќе има и од буџетот на главниот бугарски град, а други ќе доаѓаат од европски програми.

„Буџетот на урбаниот транспорт сам по себе е буџет за неговото секојдневно постоење. Ние како град аплициравме за NetZeroCities, каде што се можни неколку милијарди евра. Останува да го претставиме овој план пред Европската комисија и до Европската инвестициска банка како и заем. Мораме да изградиме неколку градинки, за што ќе бидат потребни најмалку 2 години.

Општинскиот советник рече дека не се планира поскапување на јавниот превоз. Моментално е во добра финансиска состојба.

“Веќе имаме над 1,1 милион патувања во просек дневно. Успеваме да привлечеме нови и нови патници. Плаќањето со картичка, годишната картичка од 365 лева – е максимално достапна за жителите на Софија. Проблемот е што е бавен, а понекогаш и нередовен“, додаде Зографски.

Според него, проблем има и со недостигот на возачи, како и со деловите од автобусите.

„Запре одливот на возачи, имаме сериозен недостиг. Најдовме 6 милиони лева од зголемените приходи на Столична Општина, кои ќе ги покријат старите долгови на системот, генерирани во претходните мандати и ќе се инвестираат во подобра состојба на возниот парк. Голем проблем има и со автобуските делови“, додаде Зографски.

Тој е магистер по економија и експерт за сообраќај и син на поранешната пратеничка Солза Грчева. Таа за „Слободен печат“ откри дека пред да замине во Софија Зографски понудил проект за јавниот превоз во Скопје, но не бил примен од страна на градоначалничката Данела Арсовска. Зографски го скенирал сообраќајот во Скопје и ги мапирал недостатоците кои се препрека за брз, ефикасен и еколошки транспорт низ главниот град на Македонија. Изработил студија со издржани решенија за решавање на проблемите со јавниот градски транспорт во Скопје но не стигнал да ја елаборира својата идеја во Град Скопје.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот