
Обвинителството нареди вештачење на здравствената состојба на поранешниот министер Весиќ
Обвинителството за организиран криминал нареди вештачење на здравјето на поранешниот српски министер за градежништво Горан Весиќ како дел од истрагата против него и уште 13 лица, објави Мрежата за истражување на криминалот и корупцијата (КРИК).
Препорачано
Весиќ не беше испрашуван како дел од истрагата, бидејќи се наоѓа на лекување во болница во Белград.
Обвинителството се сомнева дека Весиќ, заедно со уште еден поранешен министер за градежништво, Томислав Момировиќ, и уште 12 лица, го оштетиле српскиот буџет за повеќе од 115 милиони долари за време на изградбата на брза железница од Нови Сад до државната граница со Унгарија.
Дел од тој проект беше реконструкцијата на железничката станица во Нови Сад, каде што 16 лица загинаа на 1 ноември 2024 година, кога се урна настрешница на зградата на станицата.
Несреќата доведе до масовни протести, со фокус на обвинувањата дека е предизвикана од корупција.
Според КРИК, истрагата во Обвинителството за организиран криминал е „во застој“ бидејќи од 1 август и апсењето на осомничените, ниту еден од сведоците не е повикан во обвинителството и испрашуван.
Обвинителството изјави дека испитувањето на сведоците во истрагата не се случило бидејќи поранешниот министер Весиќ бил хоспитализиран еден ден пред апсењето и до ден денес не е сослушан.
„Испитувањето на сведоците е можно по сослушувањето на сите осомничени, па бидејќи постојат причини што го попречуваат сослушувањето на осомничениот Весиќ, не било можно да се закаже испитување на сведоците“, изјави обвинителството за КРИК.
Обвинителството изјави дека се очекуваат резултатите од вештачењето и дека наскоро ќе биде објавена одлука за дејствието што треба да се преземе против осомничениот Весиќ.
КРИК објави дека истрагата е попречена и од повлекувањето на претставници на одредени институции од Штрајкувачката група, која беше формирана во обвинителството за да го истражи протокот на пари поврзани со изградбата на железницата.
Како што велат, затоа тоа тело практично престанало да постои.
„По издавањето на оваа наредба, раководителите на органите чии членови се членови на Работната група ја повлекоа својата согласност за понатамошната работа на Работната група, имено директорот на полицијата, директорот на даночната администрација и Дирекцијата за спречување на перење пари“, се наведува во одговорот на обвинителството до КРИК.
Обвинителството тврди дека полицијата ја попречува и истрагата со тоа што сè уште не им доставила дел од документацијата што ја собрале за време на работата на Работната група, иако од нив било побарано да го сторат тоа.
Покрај Весиќ и Момировиќ, во истрагата се вклучени и помошничката министерка Анита Димоски, како и одредени функционери на јавното претпријатие „Инфраструктура Железница Србија“ и претставници на компании кои работеа на реконструкцијата на железницата.
На 15 август, осомничените беа префрлени од затвор во домашен притвор.
Покрај сомневањата дека го оштетиле државниот буџет за 115 милиони долари преку коруптивни дејствија, обвинителството ги товари осомничените и за „стекнување материјална корист“ во вредност од најмалку 18,7 милиони долари од конзорциумот на кинески компании CRIC&CCCC, кој ја гради брзата железница.
Претставници на српските власти склучија договор со овој кинески конзорциум врз основа на меѓувладин договор меѓу Србија и Кина, без да распишат тендер. Момировиќ, кој е во домашен притвор, за време на сослушувањето ја негираше вината и се бранеше со молчење.
Четири месеци по реконструкцијата и свеченото отворање, на 1 ноември 2024 година, уривањето на настрешницата на зградата на станицата во Нови Сад уби 16 лица, а едно лице беше тешко повредено.
Горан Весиќ поднесе оставка неколку дена по несреќата, а во тоа време рече дека не се чувствува виновен, туку дека поднесува оставка како „одговорен човек“.
Тој и други функционери веднаш по несреќата во Нови Сад изјавија дека настрешницата не е вклучена во реконструкцијата на зградата на станицата.
Иако на 1 ноември се одбележува годишнината од несреќата, стотици илјади граѓани излегоа на улиците во последните месеци со клучно барање – да се утврди кривична и политичка одговорност за несреќата.
Заедно со негирањето на вината, владата одбива и да распише предвремени парламентарни избори, што е последното барање на демонстрантите.