
Хотелиерите во Истра велат дека работат како да е шпиц на сезоната
Иако приватниот сместувачки капацитет во Хрватска полека се празни, овој септември ја покажува исклучителната сила на хотелскиот сектор, кој продолжува да бележи одлична пополнетост.
Препорачано
Во Ровињ, сцените потсетуваат на самиот врв на сезоната, бидејќи сите хотели се уште се полни, пренесува Индекс. Редовните гости забележуваат позитивни промени во квалитетот на услугата.
„Нивото на услуга во Ровињ е значително подигнато, едноставно можете да го забележите тоа“, рече еден посетител од Германија.
Се потврдува правилото дека хотелите со највисок квалитет најдобро се продаваат во текот на целата сезона.
„Нашите просечни дневни цени се за неколку проценти повисоки од минатата година и, како што можеме да видиме, имаме мало зголемување на бројот на ноќевања“, рече Дејвид Флам, директор за маркетинг на Маистра.
Хрватското туристичко здружение проценува дека цените за следната година би можеле да се зголемат во согласност со проценетата инфлација, приближно помеѓу три и три и пол проценти.
„Хотелиерите ќе бидат многу претпазливи, иако хотелите имаа највисоки стапки на пополнетост во текот на шпицот на сезоната и досега оваа година, што значи дека гостите ги прифатија цените по кои се продаваа хотелите“, рече Вељко Остојиќ, директор на Хрватското туристичко здружение.
Оваа година, според сите извештаи, ќе биде најдобра досега во однос на приходите на хотелите. Сепак, од друга страна, трошоците достигнаа и рекордни нивоа. Трошоците за работна сила се зголемени за дури 11 проценти во споредба со минатата година, додека цените на храната се зголемија за пет проценти, што е највисоко во Европа.
„Ова ја доведува во прашање целокупната профитабилност на хотелската индустрија и сигурно е дека постигнувањето добар резултат на крајот е предуслов за понатамошни инвестиции, зголемување на платите и, секако, предуслов Хрватска да биде привлечна за инвестиции“, објасни тој.
Високите трошоци се веројатно една од причините зошто новите хотели се ретки во Хрватска и сè уште сочинуваат само околу десет проценти од вкупниот сместувачки капацитет. Иронично, токму во хотелскиот сместувачки капацитет се постигнуваат најдолгите сезони и се привлекуваат гости со највисока индивидуална потрошувачка.
Сепак, поради големиот удел на приватното сместување и камповите, просечната дневна потрошувачка по гостин во Хрватска сè уште заостанува зад конкуренцијата. Таа е 140 евра, што е три пати помалку отколку во Франција и речиси половина помалку отколку во Италија.