
Европската комисија го „доведува во ред“ Алиекспрес
Европската комисија сега следи дали големиот онлајн трговец на мало ќе спроведе мерки за усогласување со Законот за дигитални услуги
Во обид да ги усогласи со Законот за дигитални услуги и да ги заштити потрошувачите на единствениот пазар, Европската комисија не ги остава технолошките гиганти сами. Деновиве, темата е AliExpress, кој понуди решенија по низа обвинувања со кои се соочи во врска со непочитување на прописите на ЕУ. Едно од обвинувањата е продажбата на фалсификувани и небезбедни производи, а Агустин Рејна, генерален директор на Европската организација на потрошувачи (BEUC), исто така, се огласи во оваа пригода. Тој рече дека организацијата ги поздравува мерките што ги презема Европската комисија за да се осигури дека онлајн пазарите се усогласуваат со правилата на ЕУ.
Препорачано
– Сега е многу важно Комисијата да следи дали се почитуваат обврските на кои се согласи AliExpress и, доколку тие не се почитуваат, треба да преземе соодветни мерки. Комисијата мора да ја гони оваа компанија и во областите каде што сè уште не се придржува до законот, како што се нејзините проактивни напори за спречување на продажбата на нелегални и опасни стоки на нејзината платформа – рече Рејна, додавајќи дека имале слични проблеми со Тему минатата година и дека сите компании треба да се третираат на ист начин.
Една од најважните обврски, како што е наведено, е усогласување на системите за верификација, следење и откривање на платформата, кои имаат за цел да ублажат одредени ризици поврзани со скриени линкови, нејзината партнерска програма и производи што потенцијално влијаат врз здравјето и малолетниците. Исто така, постои механизам за известување и дејствување на платформата, внатрешен систем за обработка на жалби, како и транспарентност во рекламирањето.
– Комисијата ќе продолжи да го следи усогласувањето на компанијата „Алиекспрес“ со своите обврски, како и нивната ефикасност. Особено, Комисијата може повторно да ја отвори постапката во случај на значителна промена во кој било од фактите врз основа на кои е донесена одлуката, каде што тие дејствуваат спротивно на своите обврски – се наведува во извештајот на ЕК.
Кога станува збор за рекламирање, обврска на компанијата е јасно да ги означи сите реклами, на пример, со ознаката „реклама“, дури и кога се прикажуваат на нерегистрирани корисници. Со интеракција со оваа ознака, корисниците ќе можат да пристапат до информации како што се главните критериуми за таргетирање, идентитетот на огласувачот и страната во чие име е поставена рекламата.