Автомобили „голф“/ Фото: Karsten Eggert / Alamy / Alamy / Profimedia

„Дизелгејт“ 10 години потоа: Разорни ефекти од дизелот, илјадници предвремени смртни случаи и астма кај децата

Поминаа десет години откако беше откриен скандалот „Дизелгејт“, во кој беше откриено дека производителите на автомобили користеле нелегални уреди за да ги измамат регулаторните тестови, додека дизел возилата испуштале до десет пати повеќе загадувачи.

Денес, околу 19,1 милиони автомобили со зголемени емисии сè уште се на патиштата во Европа, како резултат на продажбата во тој период.

Ова резултираше со околу 81.000 предвремени смртни случаи до 2040 година, како и 55.000 случаи на астма кај деца. Овие бројки објавени од Европската федерација за транспорт и животна средина се шокантни и длабоко загрижувачки.

И покрај барањата земјите-членки на ЕУ да истражат и да преземат мерки, малку е направено.

Европската федерација за транспорт и животна средина, во својот меморандум, наведе дека периодичните технички прегледи треба да се вршат за возила постари од десет години на годишна основа, а воедно повика и на решение за проблемот.

Во 2013 година, истражувачите на Меѓународниот совет за чист транспорт (ICCT) тестираа дизел автомобили во реални услови и открија дека „Фолксваген“, најголемиот европски производител на автомобили, продавал дизел возила што испуштаат азотни оксиди (NOx) на нивоа помеѓу 5 и 35 пати повисоки од регулаторните ограничувања.

Споделувањето на овие наоди со регулаторите доведе до истраги што ги потврдија несовпаѓањата помеѓу лабораториските тестови и перформансите во реалниот свет. Последователните истражувања покажаа дека ова прашање влијаело на повеќе производители и пазари ширум светот.

И хибридите се загадувачи

Од друга страна, истражувањата покажуваат дека емисиите на јаглерод диоксид од хибридните електрични возила (PHEV), кои се еколошки, се речиси пет пати повисоки од оние што ги даваат фабриките. PHEV возилата се менуваат помеѓу електричен мотор кој користи батерија, која се полни со нејзино вклучување, и бензински или дизел мотор.

Тие претставуваат 8,6% од продажбата на автомобили во ЕУ и производителите на автомобили сакаат да продолжат да ги продаваат овие модели по 2035 година. Сепак, анализата на податоците покажа дека тие емитуваат просечно 139 грама CO2 на км.

Далеку од просечната граница од 28 грама на км во официјалните тестови. Хибридната технологија е способна да ги намали емисиите , но проблемот е што сопствениците на хибридни автомобили не ги полнат или затоа што дневните растојанија што ги поминуваат се поголеми од нивниот електричен досег. Така, тие возат со дополнителна тежина на батериите и со потрошувачка на гориво, а со тоа и емисии, што е многу поголема од онаа на конвенционалните модели. Истражувањата покажаа дека европските возачи не ги полнат батериите на своите автомобили од различни причини, додека спротивно на овој тренд, грчките возачи се доследни и се грижат поголемиот дел од времето да возат со полни батерии.

„Приклучните хибридни возила се уште полоши за климата отколку што тврдат производителите на автомобили. Автомобилската индустрија бара ЕУ да ги игнорира за да може да ги одложи инвестициите во целосно електрични автомобили. Европската комисија мора цврсто да стои и да ги почитува веќе договорените цени за комунални услуги за 2025 и 2027 година“, нагласи директорот на Европската федерација за транспорт и животна средина, Лусиен Матие.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот