
Проблемот не се цените во хрватските хотели, туку во продавниците и рестораните?!
Оваа сезона, хотелиерите очекуваат мало зголемување на приходите и големо зголемување на трошоците.
Препорачано
Хрватскиот хотелски сегмент е во средината на ценовниот ранг во споредба со неговите медитерански конкуренти, но цените во продавниците и рестораните ги оддалечуваат гостите од земјата, тврди Бернард Зензеровиќ, директор на Хрватското здружение на хотелски претприемачи.
„Нашите директни конкуренти се медитеранските земји, а во таа конкуренција, што се однесува до хотелскиот сегмент, со нашата понуда некаде на средина, не сме ниту најскапи ниту најевтини“, рече Зензеровиќ.
„Компаративната анализа на ценовната конкурентност што ја спроведовме на почетокот на оваа година покажа дека цените на хотелите во Хрватска сè уште се под просекот и на Медитеранот и на просекот на сите земји членки на ЕУ“, рече Зензеровиќ.
Во Хрватска, цените на хотелите минатата година се зголемија за 1,9 проценти, а на Медитеранот за 4,5 проценти.
Шефот на хотелската асоцијација нагласува дека хотелските компании ги зголемиле цените за да се обидат да го покријат галопирачкиот раст на трошоците, но не успеале во тоа.
Од 2019 година, растот на трошоците го надмина растот на приходите за приближно 20 проценти годишно. Оперативните трошоци се зголемија за 58 проценти од 2019 година, додека оперативните приходи пораснаа за 46 проценти, што резултираше со намалена профитабилност, вели тој.
На прашањето каква туристичка сезона предвидува, тој рече дека очекува добра деловна година и е оптимист за наредните месеци. Во текот на март, УПУХХ, во соработка со Хрватското туристичко здружение и Дилоит, спроведе анкета меѓу најголемите домашни туристички компании, која покажа дека повеќе од 80 проценти од нив забележале зголемување на резервациите во споредба со истиот период минатата година и укажуваат на континуиран раст на оперативните трошоци во туристичкиот сектор, објави Пословни дневник.