
Кои половни дизел автомобили се кошмар за возачите?
Купувањето половен дизел автомобил честопати изгледа како добра инвестиција поради помалата потрошувачка и поголемата издржливост. Сепак, реалноста е многу посурова. Автомобилските експерти и искуствата на сопствениците покажуваат дека некои дизели се вистински кошмар: тие често се расипуваат, тешко се поправаат, а трошоците се екстремно високи. Еве ги моделите што најчесто се ставаат на црната листа- пишува Каматица.
Препорачано
1. Peugeot (308, 407, 508 дизел) – „Електронски ужас“
Францускиот бренд е познат по несигурната електроника. Сопствениците честопати велат дека овие автомобили се повеќе на сервис отколку на пат. Дефектите на сензорите, проблемите со EGR вентилот и турбото, заедно со скапите делови, се доволни причини многумина да го избегнуваат Peugeot кога станува збор за дизел мотори.
2. Дизели на Alfa Romeo – пријатни за око, но скапи за џебот
На прв поглед, тие се привлечни, но нивната механика крие бројни недостатоци. Комплексните мотори, електрониката што лесно откажува и многу скапите оригинални делови значат дека секоја посета на бензинска пумпа сериозно влијае на буџетот. Статистиката покажува дека речиси половина од сопствениците имаат сериозни дефекти уште во првите години од возењето.
3. Мотори BMW N47 (серија 1, 3, 5) – синџир што го „јаде“ моторот
Еден од најпознатите недостатоци во автомобилската индустрија. Дизел моторот N47 на BMW (1.6 и 2.0) има проблем со каишите на моторот и може да предизвика катастрофален дефект – целосно уништен мотор. Поправката се мери во илјадници евра, што го прави половниот BMW вистинска лотарија.
4. Volkswagen, Audi, Škoda и Seat со Euro 5 TDI мотори – „сенка на Dieselgate“
На нашите патишта има најмногу од нив. Освен лажни емисии, тие имаат и вистински проблеми со EGR вентилот, DPF филтерот и турбините. Деловите се скапи, а дефектите често се случуваат по 200.000 км.
5. Дизели на Ленд Ровер – луксузна катастрофа
Возењето Range Rover или Discovery изгледа како сон, но одржувањето е вистински кошмар. Ленд Ровер е на врвот на листата на лесно расипливи производи – од електроника до менувачи и мотори. Поправките се исклучително скапи, а дури и кај половни модели, трошоците за сервисирање лесно ја надминуваат вредноста на возилото.
6. Mitsubishi и Mazda дизел – проблематична издржливост
Јапонските автомобили се познати по квалитетот, но не и кога станува збор за дизел мотори. Mazda има сериозни проблеми со DPF филтрите и инјекторите, додека Mitsubishi страда од чести дефекти на пумпите и турбините. Многу механичари отворено советуваат: „Земете го бензинот, прескокнете го дизелот“.
7. Kia и Hyundai дизел – не се за наше гориво
Овие автомобили добро се снаоѓаат на запад, но често се мачат во Србија. Главниот проблем е лошиот квалитет на горивото, кое брзо ги уништува инјекторите и турбината. Кога ќе се случи дефект, деловите не се секогаш лесно достапни и можат да бидат изненадувачки скапи.
8. Mercedes CDI од постарата генерација – митот за неуништливоста
Некогаш се сметаа за симбол на издржливост, но постарите CDI мотори често страдаат од проблеми со инјекторите („црната смрт“), пумпи под висок притисок и турбини. Поправките бараат специјализирани мајстори и оригинални делови, што значи огромен трошок.
9. Opel Vectra и Insignia дизел – последователни дефекти
Opel дизелите често страдаат од проблеми со EGR, пумпите и електрониката. Insignia има особено лоша репутација, бидејќи освен моторот, тој предизвикува проблеми и со менувачите. Резултатот е што возачите се каат штом ќе го добијат првиот голем дефект.
10. Мини дизели – мали автомобили, големи проблеми
На прв поглед, тие се шармантни, но под хаубата често ги кријат N47 моторите на BMW со сите претходно споменати недостатоци. Додадете ги скапото одржување и не толку големата сигурност – и јасно е зошто експертите советуваат дека употребуваните мини дизел мотори треба во голема мера да се избегнуваат.