
Германија: Укинати 50.000 работни места во автоиндустријата
Германската автомобилска индустрија масовно затвора работни места за време на кризата. Според една студија, повеќе од 50.000 работни места се укинати во една година – повеќе отколку во кој било друг сектор.
Германската индустрија е во канџите на длабока криза, а автомобилската индустрија е особено силно погодена. Таму, во рок од една година, се загубени околу 51.500 работни места, што е еквивалентно на речиси седум проценти од работните места. Ова е заклучокот од анализата на консултантската фирма EY, врз основа на податоци од Сојузниот завод за статистика. Ниту еден друг сектор не затворил толку многу работни места.
Препорачано
Пад на прометот – не само во автомобилската бранша
До 30 јуни, во германската индустрија биле вработени вкупно околу 5,42 милиони луѓе– 114.000 помалку отколку пред една година. Ова претставува губење на работни места од 2,1 процент во рок од дванаесет месеци. Од 2019 година, последната година пред пандемијата на коронавирусот, исчезнале околу 245.000 работни места, што одговара на пад од 4,3 проценти.
Кратењата на работни места ги одразуваат тешките деловни услови: во вториот квартал, индустриската продажба се намали за 2,1 процент – осми последователен пад.
Според EY, сите сектори, освен електротехничката индустрија, забележаа пад.
„Масивно намалување на профитот“ и програми за штедење
Во автомобилската индустрија, продажбата се намали за 1,6 проценти. Производителите на автомобили страдаат од пад на продажбата, силна конкуренција од Кина и скапиот премин кон електрична мобилност. На ова се додаваат високите цени на енергијата, бирократијата и царинскиот спор со САД, што го прави германскиот извоз поскап.
Производители како што се Мерцедес Бенц, Фолксваген, и добавувачи како што се Бош и Континентал веќе најавија програми за штедење. Порше планира во голема мера да ја затвори својата подружница за батерии Целфорс.
„Масивното намалување на профитот, прекумерните капацитети и слабеењето на странските пазари ги прават значителните намалувања на работни места неизбежни, особено во Германија, каде што се лоцирани функциите за управување, администрација и истражување и развој“, вели експертот на EY, Јан Брорхилкер.
Дали Германија доживува „деиндустријализација“?
Други индустрии се исто така погодени од намалување на работните места: Повеќе од 17.000 работни места беа изгубени во машинството и речиси 12.000 во производството на метали. Спротивно на тоа, речиси и да немаше изгубени работни места во хемискиот и фармацевтскиот сектор.
Заклучокот е дека германската индустрија страда од скапа енергија, бирократија и слаба домашна побарувачка. Царинскиот спор со САД неодамна беше дополнителен товар.
„Масовниот пад на извозот во САД во последно време силно ја погоди германската индустрија“, вели Брорхилкер.
Ваквите развои поставуваат фундаментално прашање за Германија како производна локација. Критичарите веќе зборуваат за „деиндустријализација“ на Германија. Притоа, на подолг рок, вработеноста во индустријата всушност порасна: на крајот на 2024 година, според Сојузниот завод за статистика, таа беше за 3,5 проценти, или 185.000 луѓе, повисока отколку во 2014 година.
Тешки времиња за инженерите
Брорхилкер очекува трендот на намалување на работните места во индустријата да продолжи, бидејќи програмите за штедење се појавуваат во статистиката со задоцнување. Ова се лоши вести за дипломираните студенти. „Автомобилската индустрија и машинското инженерство вработуваат значително помалку млади луѓе денес отколку во претходните години.“
На пример, пазарот на труд за млади инженери станува тежок и многумина веројатно ќе мора да се преориентираат. „Ќе видиме зголемување на невработеноста кај дипломираните студенти, нешто што во Германија не е видено долго време.“
Извор: Дојче веле