
Вештачката интелигенција го менува начинот на кој Европејците купуваат преку интернет
Вештачката интелигенција (ВИ) сè повеќе го менува начинот на кој Европејците купуваат преку интернет, според ново истражување од Институтот Норстат. Повеќе од половина од корисниците на ВИ во Европа сега ги користат нејзините услуги кога купуваат преку интернет, наместо традиционалните пребарувачи. Подетално, 3% од испитаниците изјавиле дека секогаш користат ВИ за онлајн купување, додека 14% го прават тоа почесто, а 35% повремено. Анкетата е спроведена во јуни и опфатила 7.282 граѓани на Германија, Велика Британија, Шведска, Норвешка, Данска и Финска, на возраст помеѓу 18 и 60 години.
Препорачано
Вештачката интелигенција најчесто се користи при избор на патување, каде што ја користат 33% од испитаниците. Потоа следува купувањето електронски уреди (22%), производи направени сами (20%) и софтвер или дигитални претплати (19%).
Од друга страна, вештачката интелигенција има помала улога во пребарувањето обувки и облека (13%), козметика (12%), а најмалку во недвижности (само 7%).
Интересно е што корисниците во Германија имаат помала веројатност да користат вештачка интелигенција за купување во споредба со остатокот од Европа, но се водечки во деловните апликации, каде што половина од испитаниците користат вештачка интелигенција дневно или неколку пати неделно на работа.
Меѓу алатките за вештачка интелигенција, OpenAI ChatGPT е убедливо најпопуларниот, го користат 86% од корисниците на вештачка интелигенција. Gemini на Google користи 26%, додека Copilot на Microsoft користи 20%. Кинеската алатка DeepSeek, која често се споменува во контекст на заштита на податоците, ретко се користи меѓу европските корисници.