
Спасувачите во Индија со нова тактика се обидуваат да ги спасат заробените работници под тунелот
Индиските спасувачи почнаа со вертикално дупчење во неделата од врвот на планината под која пред две недели останаа заробени 41 работник додека работеа на тунел на автопат на Хималаите, соопштија владини претставници.
Препорачано
Мажите, градежни работници од некои од најсиромашните индиски држави, останаа заглавени во тунелот долг 4,5 километри што се гради во државата Утараханд, откако се спушти на почетокот на 12 ноември. Властите рекоа дека се безбедни, со пристап до светлина, кислород, храна, вода и лекови.
Но, нивното спасување ќе потрае многу подолго отколку што претходно се надеваше, бидејќи спасувачите се префрлија на рачно дупчење по оштетувањето на машината за дупчење, изјавија официјални лица во саботата.
Спасувачите се надеваа дека ќе го завршат дупчењето доцна во четвртокот, но мораа да ја прекинат работата откако платформата на која беше поставена машината беше оштетена.
Работата продолжи во петокот навечер за да биде прекината набргу потоа бидејќи машината наиде на нова пречка, рекоа официјалните лица, без да наведат детали.
Вертикалното дупчење започна во неделата и ќе трае околу 100 часа, соопштија властите.
Првично, планот за спасување вклучуваше туркање на цевка доволно широка за да се извлечат заробените мажи на носилки на тркала.
Мажите добивале зготвена храна преку цевката која била протуркана за да се обезбеди стабилно снабдување со основните добра.
Повеќе од десетина лекари, вклучително и психијатри, се на местото, разговараат со мажите и го следат нивното здравје. Фактот што тунелот е затворен од урнатините ги загрева мажите.
Им било кажано да прават лесни јога вежби, да шетаат во тунелскиот простор на два километри во кој биле ограничени и да продолжат да разговараат меѓу себе.
Дипак Патил, еден од офицерите задолжени за спасувачката мисија, изјави за Ројтерс дека властите испратиле два мобилни телефони и мемориски картички со хинди филмови и електронски игри.
Пријанка Чатурведи, портпаролка на една од индиските опозициски партии, во неделата побара истрага за несреќата и побара од владата да ја обезбеди безбедноста на мажите.
Член на комисијата експерти што ја истражуваат катастрофата во петокот рече дека тунелот нема излез за итни случаи и е изграден преку геолошки дефект.