
Санчез ја повика ЕУ да ги „преиспита“ царините за кинеските електрични автомобили
„Не ни треба уште една војна, во овој случај, трговска војна. Треба да изградиме мостови меѓу ЕУ и Кина“, рече Педро Санчез во Шангај.
Шпанскиот премиер Педро Санчез отворено ја повика Европската комисија и другите 26 земји-членки на Европската унија да ги „преиспитаат“ предложените увозни тарифи за електрични возила произведени во Кина.
Препорачано
Тарифите се дизајнирани да ги надоместат субвенциите што властите во Пекинг ги испумпуваа во профитабилниот сектор, што доведува до вештачки ниски трошоци. По повеќемесечна истрага, Комисијата откри дека јавните пари се распределуваат низ целиот синџир на снабдување, со што европските конкуренти се изложени на ризик да претрпат неодржливи економски загуби, пренесува „Euronews“.
Како резултат на тоа, Брисел предложи дополнителни давачки, кои се движеа од 7,8% до 35,3%, според брендот и нивното ниво на соработка со истрагата, кои ќе бидат на врвот на постојната стапка од 10%. Надополнувањето, според размислувањата, ќе обезбеди пофер конкуренција на пазарот и ќе го затвори јазот во цените меѓу производителите од ЕУ и кинеските.
Но, за Санчез, ова можеби не е најдобриот пристап – особено ако предизвика одмазднички мерки против производите од свинско месо, многу вреден и деликатен сектор за Шпанија.
„Треба да ги преиспитаме сите нас, не само земјите-членки, туку и Комисијата, нашата позиција кон ова движење“, рече шпанскиот премиер во Шангај, последната станица од неговата официјална четиридневна посета на Кина.
„Како што реков претходно, не ни треба уште една војна, во овој случај, трговска војна. Треба да изградиме мостови меѓу Европската унија и Кина“, продолжи тој.
„И од Шпанија, она што ќе го направиме е да бидеме конструктивни и да се обидеме да најдеме решение, компромис, меѓу Кина и Европската комисија. Ако ме прашате мене, ќе ви одговорам дека ја преиспитуваме нашата позиција“.
Изјавата претставува значителен пресврт за Шпанија, која често ја поддржува линијата на дејствување на Комисијата. Земјата, наводно, гласала за тарифата за време на необврзувачките консултации во јули и се очекувало да ја задржи таа позитивна позиција на претстојното гласање, кое треба да се одржи некаде пред ноември.
Гласањето се обликува да биде лакмус тест за подготвеноста на ЕУ да се спротивстави на нефер трговските практики на Кина, долгогодишна точка на триење. Франција и Италија се сметаат за заговорници на дополнителните царини додека Унгарија ја предводи опозицијата. Германија е под силен притисок од локалната индустрија да ја попречи мерката, но владејачката коалиција не одлучи. За запирање на должностите ќе биде потребно квалификувано мнозинство.
Кина е обвинета дека игра стратегија „раздели и владеј“ за да ги подели земјите-членки, да ги спротивстави и да ги спречи колективните одлуки што би биле штетни за интересите на Пекинг. Постигнувањето на глобално лидерство во секторот за електрични возила се смета за врвен приоритет за Комунистичката партија, цел на политиката за која Брисел вели дека ги поттикнува дарежливите финансиски инјекции во домашното производство.
Европската комисија не одговори веднаш на барањето за коментар.
Зборовите на Санчез се совпаднаа со состанокот меѓу Комисијата и кинеските претставници во Брисел за да се разговара за истрагата против субвенциите и предложените тарифи.
За време на неговата прес-конференција, Санчез рече дека Шпанија и Кина имаат повеќе теми за договор отколку за несогласување и ја истакна потребата од одржување на дијалогот на „највисоко ниво“. Тој потоа призна дека билатералните односи мора да се „ребалансираат“ поради трговскиот дефицит меѓу ЕУ и Кина, загриженост што ја споделуваат и другите земји.
„Не сакаме трговска војна која никому нема да има корист“, им рече Санчез на новинарите.
Премиерот постојано инсистираше на неговата желба да игра „конструктивна улога“ меѓу Брисел и Пекинг и на надежта дека на крајот ќе се постигне „компромис“, иако не прецизираше каква форма треба да има ова решение.
Запрашан за изгледите за одмазда против секторот за свинско месо, Санчез рече дека двете прашања не смеат да бидат меѓусебно поврзани. Кинеското Министерство за трговија започна во јуни „антидампинг истрага“ за увоз на „релевантни свинско и свински нуспроизводи“ од ЕУ, само неколку дена откако Комисијата го откри својот прв предлог за царини.
Потегот на министерството може да го отвори патот за трговски ограничувања. Шпанија, Холандија, Данска, Германија и Белгија се сметаат за најранливи на овие репресалии.
Европскиот извоз на ракија е исто така под лупа на Пекинг, при што привремените давачки се ставени во мирување во пресрет на конечното гласање во ЕУ за електричните возила.