
Речиси половина од зимските гуми во Европа не го поминале тестот, некои се целосно неупотребливи
Овогодинешниот тест на зимски гуми организиран од ADAC беше најголем досега. Беа тестирани дури 31 модел во популарната големина 225/40 R18, а резултатите покажаа голема разлика помеѓу премиум и евтини гуми.
Препорачано
Goodyear UltraGrip Performance 3 се најде на врвот на листата со вкупен резултат од 2,0. Неговите главни адути се одличното однесување на влажни патишта и исклучителната издржливост, со проценка дека можат да поминат повеќе од 76.000 километри. Малку послаб беше Michelin Pilot Alpin 5 (2,1), додека Bridgestone Blizzak 6 и Dunlop Winter Sport 5 исто така се покажаа како безбеден и избалансиран избор. Вкупно шест модели од премиум категоријата беа оценети како „добри“, што потврдува дека повисоката цена во овој сегмент вреди- пренесе Каматица.
Од друга страна, од 14 тестирани буџетски модели, дури 11 целосно не успеаја, главно поради лошо држење на снег и мраз или лоши резултати на влажни патишта. Друг модел доби оценка „задоволително“, што значи дека не е препорачан од ADAC. Овие резултати покажуваат дека дури ни официјалната ознака за лупење на гумата не гарантира вистинска безбедност во зима. Сепак, двата поевтини модели успеаја да добијат преодна оценка. Matador MP93 Nordicca и Momo W-20 North Pole беа оценети како „задоволително“. Иако не го достигнуваат нивото на најдобрите, тие претставуваат прифатлив компромис за возачите со помал буџет кои возат во умерени зимски услови.
Најголемите разлики беа забележани на тестот за сопирање на влажна подлога. Автомобилот опремен со гуми Goodyear застана по 31 метар со брзина од 80 км/ч, додека возилото со најлошите гуми Syron Everest 2 сепак имаше брзина од повеќе од 45 км/ч на тоа растојание. Во реални услови, таа разлика може да значи сериозна несреќа.
ADAC потсетува дека е невозможно да се постигнат добри резултати во сите категории без технолошки напредна конструкција и квалитетни материјали, што се одразува и на цената. Тестот покажува дека премиум гумите, и покрај поголемата почетна инвестиција, нудат најдобар сооднос на безбедност, издржливост и вкупни перформанси.
Возачите кои живеат во области со благи зими или повремено го користат автомобилот можат да изберат солидни гуми од средна класа. Сепак, јасна порака е испратена до сите кои редовно се соочуваат со снег и мраз: не треба да штедат на зимски гуми.
Тестирањето беше спроведено низ цела Европа, со суви услови во Италија, влажни и ледени услови во Германија, а најсложените тестови за снег се одржаа во северна Финска. На овој начин, ADAC обезбеди најреални услови, така што препораките се базираа на реални сообраќајни ситуации.