Рамона Моња Кочишка на Д-Фестивал / Фотографија: Лина Мирковиќ

Рамона Моња Кочишка од Д-Фестивал: Подготовките се најклучниот фактор во организирањето на еден фестивал

Викенд-деновите од 28 до 30 јуни во Дојран се резервирани за најдинамичниот, најшареноликиот и највесел летен фестивал во Македонија, а во разговорот со Рамона Моња Кочишка ги откриваме финесите од подготовките на Д-Фестивал.

Таа е задолжена за пи-ар и маркетинг во „Пасворд продукција“. Нејзините обврски за време на Д-Фестивал се комуникација со медиумите, менаџирање на социјалните мрежи, договарање интервјуа со артистите, средување на Д-Апликацијата и уште многу секојдневни обврски и изненадувања што излегуваат тековно, а се поврзани со пи-ар и маркетингот на фестивалот. И разговорот со неа е дел од описот на нејзиното работно место.

Подготовките за Д-Фестивал траат повеќе од половина година. Што се случува кога фестивалот веќе почнал?

– Подготовките се најклучниот фактор во организирањето на еден фестивал. Сѐ се одвива многу напорно и во брзо темпо, а за тоа е потребна ефективност, посветеност и добра комуникација при работата во целиот тим. Со добра подготовка имаш и добра и лесна организација. Сите бини и дел од активностите во кампот се спремни, се чека клучниот момент да дојде публиката и целосно да го оживее фестивалот. Почнуваат да се местат камперите, утрински го започнуваме денот со јога и почнува денската програма со музика од сите три бини во кампот.

Шест бини, 50+ артисти, камп, филмови, претстави, ЕУРО-натпревари и многу други активности се случуваат овие три денови. Каква концентрација и мотивација за работа се неопходни да се одговори на сите желби и потреби и на артистите и на публиката?

– Ова им го велам на сите, ова е работа кон која мора да имаш вистинска пасија и посветеност во себе. Моја водечка мотивација и на сите мои колеги е дефинитивно како реагира публиката и како го прима и го оживува нашиот концепт на овој фестивал. Секогаш се обидуваме максимално да се исполнат сите желби и на публиката и на артистите, посебно со желбите на артистите знаеме да се соочиме со предизвик затоа што, сепак, Д-Фестивал се одржува во помал и не толку развиен град. Но, со оглед на тоа што некогаш се работи и по повеќе од 20 часа во денот само за да се остварат своите, а и очекувањата на публиката, во тој момент дефинитивно преовладува и чувство на адреналин што ти ја држи концентрацијата низ текот на сите работни обврски.

Годинава имавте повеќе акции за привлекување различни генерации публика. Со каква цел?

– Ова е 14-то издание на фестивалот и сигурно досега поминале премногу генерации. Д-Фестивал е дел од еден европски проект SMA, каде што партнери ни се фестивалите „Ypsigrock“ од Италија и „Haldern Pop“ од Германија. Сите три фестивали се лоцирани во потешко пристапни области, со недостиг на генерална инфраструктура, достапен квалитетен персонал и сеопфатно страдаат, како и секоја економска активност лоцирана во периферните области на Европа.

Она што најмногу нѐ разликува од нив е возраста на посетителите, вработените, волонтерите. Во „Haldern Pop“, на пример, може да сретнете три генерации волонтери (дедо, татко и ќерка), во Италија просекот на посетителите е 35+, а ние имаме најмлада публика, што за партнерите беше преубав факт. Но, кај нас постои некое необјаснето прерано созревање, кое мислиме дека е последица на економската и политичката депресија или, пак, е стереотип.

Нашето неколкугодишно истражување покажа дека културните настани на стоење и на отворено се толкуваат како да се само за млади, средношколци или студенти, кои се и 90 проценти од посетителите на нив. Д-Фестивал сака секого да го таргетира, од најмлад до најстар, да им даде шанса да го почувствуваат фестивалот, да им понуди мотивација на сите да излезат од својата комфор-зона.

Со таа цел имаме и бесплатни настани кои се дел од Д-Фестивал, како што се „Family Day“, Симон Трпчески, Влатко Стефановски, Ману Чао, „Златно славејче“ или дури и акцијата „Собери го друштвото и зграби 4+1 бесплатен билет“.

Д-Фестивал почна на 28 јуни и трае до 30 јуни во Дојран

Какви чувства обично се појавуваат во понеделник, кога фестивалот веќе е завршен?

– Чувството на исполнетост, задоволство, олеснителност се најдоминантните кај сите што се дел од организацијата на фестивалот. Границите што ги имаме поставено досега и тие што треба да ги зголемуваме и шириме за следните изданија предизвикуваат чувство на возбуда, затоа што секоја година си докажуваме самите на себеси колку повеќе можеме да дадеме и да направиме за фестивалот.

(Текстот е објавен во „Културен печат“ број 237, во печатеното издание на весникот „Слободен печат“ на 29-30.6.2024)

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот