
„Професионалните возачи не се нација“: Како ќе ги загрози системот EEС?
Европската комисија објави дека од 12 октомври ќе започне постепената имплементација на новиот Систем за влез и излез (EEС) во земјите од Шенген зоната. Овој систем ќе го следи движењето на државјаните од трети земји за време на кратки престои во 29 европски земји. Сепак, воведувањето на EEС може да донесе сериозни проблеми за професионалните возачи од Србија и други балкански земји кои не се дел од Шенген, а кои секојдневно внесуваат и изнесуваат стока во и од Европската Унија. Според новите правила, на граѓаните од трети земји нема да им биде дозволено да поминат повеќе од 90 дена во рамките на Шенген зоната. Ова ќе важи и за професионалните возачи, кои го предупредуваат „Данас“ дека често го надминуваат овој лимит поради природата на нивната работа.
Препорачано
-
1
-
2
-
3
Тие велат дека „професионалните возачи немаат нација“ и дека треба да бидат ослободени од овој систем, но додаваат дека засега во Брисел нема разбирање за нивниот проблем. Тие истакнуваат дека имплементацијата на EEС може дополнително да ги намали приходите на возачите од Србија, кои се веќе пониски во споредба со оние на нивните колеги од земјите на ЕУ. Тие исто така укажуваат дека имплементацијата на овој систем може дополнително да го влоши недостигот на возачи во Србија, кои веројатно ќе сакаат да најдат работа во земја во рамките на Шенген зоната. Тие исто така предупредуваат дека дотурот на стока може да престане, бидејќи возачите од Франција, Германија и други земји од ЕУ немаат интерес да возат товар во Србија, ниту да извезуваат стока од Србија во Унијата.
Претседателот на Деловното здружение на превозници на товар во меѓународниот патен транспорт на Србија „Меѓународни транспорт“, Неѓо Мандиќ, објаснува дека ограничувањето за престој формално постои од 1985 година, кога е потпишан Шенгенскиот договор. Сепак, додава тој, во тоа време тоа правило немало ефект, бидејќи Шенген вклучувал само пет земји. Денес, како што објаснува, ситуацијата е сосема поинаква.
„Сега, кога камион од Суботица, Нови Сад или Белград се упатува кон ЕУ, тој веќе влегува во Шенген зоната за само неколку часа. Потребни се неколку дена за патување до Германија, Белгија, Франција или Холандија, а додека се заврши целосната тура, возачот лесно може да ги заврши тие 90 дена, а потоа повеќе не може да работи. Тоа е суштината на проблемот“, истакнува тој.