
Нова студија го потврдува тоа: Како што старееме, имаме сè помалку омилени песни
Музиката е силен белег на идентитетот, но она што го слушаме се менува со возраста. Резултатите можеби не се толку изненадувачки, но сега за првпат постои научен доказ преку анализа на тоа како се менуваат навиките за слушање со текот на времето.
Препорачано
-
1
-
2
-
3
Меѓународната студија од Универзитетот во Гетеборг, Универзитетот Јеншепинг и Универзитетот во Приморска покажува дека помладите корисници слушаат широк спектар на современа популарна музика и ги следат трендовите во популарната култура. При преминот од адолесценција во зрелост, музичките навики се прошируваат – се истражуваат повеќе уметници и жанрови, а слушањето станува сè поразновидно. Со возраста, овој спектар се стеснува, додека изборот на музика станува поперсонален и под влијание на претходните искуства.
„Кога сте млади, сакате да искусите сè. Не одите на музички фестивал само за да слушате одреден бенд, но кога ќе станете возрасни, обично сте пронашле музички стил со кој се идентификувате. Топ-листите стануваат помалку важни“, вели соавторот на студијата Алан Саид, вонреден професор по компјутерски науки на Универзитетот во Гетеборг.

Истражувачите користеле податоци од музичката услуга Ласт.фм, каде што корисниците ги споделуваат своите навики за слушање музика од платформи како што е Спотифај. Ова овозможува да се изгради личен музички профил и да се добие преглед на сопственото слушање музика. Бидејќи корисниците на Ласт.фм можат да ја внесат својата возраст кога се регистрираат, беше можно да се поврзат навиките за слушање со возраста. Студијата се заснова на податоци од 15 години и опфаќа повеќе од 40.000 корисници. Податоците содржат над 542 милиони слушања на повеќе од 1 милион различни песни.
„Во студијата, можеме да следиме како се менува слушањето музика во подолг временски период. Кога компаниите како ‘Спотифај’ се обидуваат да развијат препораки за музика за своите клиенти, тие не мора да ги разгледуваат навиките за слушање низ целиот живот на корисниците“, вели Алан Саид.
Излегува дека слушањето музика продолжува да се менува во текот на животот. На средна возраст и пошироко, носталгијата станува силна движечка сила; музиката од младоста го придружува човекот како „саундтрак на нашите животи“. Кај постарите слушатели, обрасците се двојни – тие продолжуваат да се вклучуваат со нова музика, но во исто време постојано се враќаат на песни од младоста.

Музичкиот вкус, исто така, станува поуникатен колку што е постар слушателот. Тинејџерите можат да најдат многу омилени песни заеднички со своите врсници. Ова станува потешко со возраста. Вашиот сосед слуша метал цело време, додека вие сте опседнати со реге.
„Повеќето 65-годишници не тргнуваат на пат на музичко истражување“, вели Алан Саид.
За компаниите или поединците кои стојат зад систем за препораки, како што се предлозите на Спотифај за нова музика за своите корисници, наодите од студијата претставуваат важни предизвици и можности. Овој вид на доживотна анализа на навиките за слушање не беше возможна до неодамна, едноставно поради фактот што не постоеја доволно долго досега.