Ограбена продавница на Шанел во Париз / Фото ЕПА VALAT

Луѓе чии имиња станаа светски брендови

Брендови како што се Дизни, Шанел, Ферари, Гучи и Адидас сега се признати низ целиот свет. Сепак, приказните на претприемачите кои ги ставија своите имиња на овие успешни компании честопати не се толку добро познати.

Чарлс Луис Тифани

Основачот на Тифани и Ко., Чарлс Луис Тифани, е роден во 1812 година во Конектикат. Во 1837 година, тој позајмил 1.000 долари од својот татко, што денес е околу 32.800 долари, и отворил мала продавница за канцелариски материјал во Њујорк. Продавницата наскоро почнала да продава фино стакло, порцелан, а подоцна и накит. Тифани стекнала репутација за продажба само на најфини производи, отворајќи филијали во Париз и Лондон. По неговата смрт во 1902 година, компанијата вредела два милиони долари и била најпознатата куќа за накит во Северна Америка. До 2024 година, вредноста на брендот Tiffany & Co. се проценува на 7,3 милијарди долари.

Томас Липтон

Сер Томас Липтон, роден во 1850 година во Глазгов, ја започнал својата кариера како кабински персонал на пароброд, а во 1870 година отворил мала продавница во својот роден град. Неговата мрежа на продавници наскоро се проширила низ цела Британија, правејќи го милионер пред четириесетгодишна возраст. По успехот на трговијата, Липтон создал империја за чај. Во 19 век, чајот бил луксуз достапен само за богатите, но Липтон ја намалил цената со купување плантажи во Шри Ланка, елиминирајќи ги посредниците и со тоа правејќи го чајот достапен за пошироката популација. Денес, Липтон чај е во сопственост на глобалниот конгломерат CVC Capital Partners.

Кралот Кемп Жилет

Кралот Кемп Жилет, роден во 1855 година во Висконсин, го измислил првиот брич со заменливи сечила. Идејата дошла од неговата работа како патувачки продавач: сакал производ што ќе се користи и фрла, така што клиентот постојано морал да купува нови сечила. Жилет го усовршувал дизајнот шест години и во 1903 година ги лансирал бричевите. Неговата единствена деловна стратегија била да продава бричеви по пониска цена од нивната цена, додека сечилата остваруваат профит. Денес, Жилет е во сопственост на Procter & Gamble, а брендот е вреден 7,4 милијарди долари.

Гучи Гучи

Гучо Гучи, роден во Фиренца во 1881 година, ја започнал својата кариера во Лондон, работејќи во хотелот Савој. Инспириран од луксузните куфери на своите гости, во 1921 година отворил мала продавница во Фиренца која продавала увезени куфери и кожни производи. Во текот на 1930-тите, кога италијанското ембарго го отежнало добивањето кожа, Гучи ги проширил производите користејќи ратан, лен и други материјали. До неговата смрт во 1953 година, Гучи имал продавници низ цела Италија и една во Њујорк. Неговите синови брзо ја прошириле империјата, отворајќи продавници во Лондон и Париз во 1960-тите. Денес, брендот Гучи вреди 15,6 милијарди долари.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот