
ИТ експертите ги напаѓаат менаџерите- довербата се намалува, платата и кариерата поважни од работата
Сè повеќе критики за „деловниот стил“ на управување и лошата внатрешна комуникација – вработените во ИТ секторот бараат транспарентност и почит. Врз основа на анализата на над 2.000 прегледи на ИТ професионалци од веб-страницата HelloWorld.rs, гледаме промена во искуството со работната средина. Кога го споредуваме периодот од мај 2024 до мај 2025 година со истиот период од претходната 2024/мај 2025 година, може да се види дека впечатоците се сè уште претежно позитивни, но фокусот значително се менува – вработените сè помалку ја нагласуваат добрата атмосфера, а сè повеќе и повеќе внимание посветуваат на платите, бенефициите и јасниот развој на кариерата- пишува Бизнис Курир.
Препорачано
Во прегледите од претходната година, тие најмногу нагласуваа добар тим, пријатна атмосфера и флексибилни услови за работа, користејќи изрази како „супер тим“, „одлична соработка“ и „работа без стрес“. Работата од дома се сметаше за додадена вредност. Сепак, во последната година, темите поврзани со материјалните и развојните аспекти на работата – надпросечни плати, систем на бонуси, буџети за образование и работа на модерни технологии – стануваат доминантни.
Ова поместување укажува дека атмосферата е помалку важна за вработените отколку фер платите, технички предизвикувачките проекти и јасниот пат на развој.
Од друга страна, негативните критики сè повеќе укажуваат на незадоволство од менаџментот и организацијата. Претходно, ИТ вработените имаа најмногу поплаки за неефикасна комуникација и недостаток на бенефиции, додека сега доминантните коментари се за авторитативен стил на лидерство, недостаток на јасни кариерни патеки, лоша внатрешна комуникација и неразвиени практики за човечки ресурси. Изрази како „стил на домаќинство“,
„нема повратни информации“ и „не се знае кој што прави“.
Што се однесува до менаџментот, вработените често го истакнуваат недостатокот на транспарентност во донесувањето одлуки, унапредувањата и промените во организацијата.
Тимската атмосфера се подразбира, но ИТ работниците го оценуваат чувството дека компанијата е фер, довербата во менаџментот и можноста за личен раст како исклучително важни.
Набљудувано по позиција, најпозитивен впечаток оставаат развивачите на софтвер. Вработените на позициите за помош/ИТ поддршка дадоа пониски оценки, главно поради условите за работа и ставот на менаџерот кон нивните улоги.
Што се однесува до платите, помладите стагнираат со просечна плата од 979 евра, додека платите за средните и високите позиции се во пораст: средните од 1.584 на 1.683 евра, а постарите од 2.267 на 2.367 евра. Овој тренд покажува дека компаниите сè повеќе инвестираат во поискусен персонал, додека се повнимателни со помладите.
Како заклучок, ИТ вработените стануваат позрели во своите очекувања – тие повеќе не се задоволуваат само со „добра атмосфера“. Тие бараат конкретни бенефиции, јасност на улогите, работа во нови технологии и, можеби најважно, доверба во менаџментот. Работодавците кои не ги исполнуваат овие очекувања ризикуваат да го изгубат и угледот и талентираните луѓе.