
Хаос околу рачниот багаж, никој повеќе не знае што е дозволено
Збунети сте околу правилата за рачен багаж? Не сте единствените – патувањето со евтин авионски билет и рачен багаж често завршува со непријатно изненадување.
Препорачано
Ако вашиот рачен багаж не се вклопува или имате една торба повеќе од дозволеното, сметката за дополнителни трошоци може да биде дури 50 евра. Правилата за рачен багаж во европскиот воздушен сообраќај се хаотични. Секоја авиокомпанија има свои правила, а тие се разликуваат по димензии, тежина, број на торби и секако, цената за сè што го надминува основното ограничување.
За разлика од традиционалните превозници како што се British Airways, кои често дозволуваат две парчиња рачен багаж, европските нискобуџетни компании – Ryanair, Wizz Air, easyJet – имаат многу построги ограничувања. Тие обично дозволуваат само помала торба, како ранец или торба за лаптоп. Се што е поголемо се наплаќа дополнително, со различни дозволени димензии за секој вид торба.
Шеснаесет национални организации за заштита на потрошувачите, под покровителство на Европската организација за заштита на потрошувачите (BEUC), се за хармонизирање на правилата – секој патник треба да има право да понесе една торба во кабината и еден личен предмет бесплатно.
– Потрошувачите очекуваат да можат да внесат една мала торба и една торба во кабината кога купуваат основен авионски билет – вели директорот на BEUC, Агустин Реина.
Европскиот парламент веќе ја поддржа оваа идеја, но законот сè уште не е донесен. Целта е да се воведе стандард на ЕУ што би ги опфатил сите авиокомпании што летаат во рамките на Унијата- пишува Каматица.
Идејата за воведување закон што би ги обврзал да добијат две торби бесплатно не им се допаѓа на нискобуџетните авиокомпании. Тие се плашат дека тоа би значело помалку приходи и повеќе проблеми во кабината. Затоа во рамките на здружението „Авиокомпании за Европа“ (A4E) тие самите предложија минимален стандард: бесплатен рачен багаж со димензии 40 x 30 x 15 см (околу 18 литри) што се вклопува под седиштето.
Еве како изгледаат правилата за најпопуларните превозници: „easyJet“ бесплатен рачен багаж 45 x 36 x 20 см (32 литри), платен рачен багаж 56 x 45 x 25 см (63 литри). „Ryanair“: бесплатен рачен багаж 40 x 30 x 20 см (24 литри), платен рачен багаж 55 x 40 x 20 см (44 литри). „Виз Ер“: Бесплатен рачен багаж 40 x 30 x 20 см (24 литри), платен рачен багаж 55 x 40 x 23 см (51 литар). Најдарежливи се „Џет2“, кој овозможува бесплатен куфер од 56 x 45 x 25 см и личен предмет, како и „Бритиш Ервејс“, кој нуди исто правило, но со дозволени дури 23 килограми по торба, што е вкупно 46 килограми рачен багаж.
Нискобуџетните авиокомпании тврдат дека барањето сите патници да носат две торби би значело подолго време на качување и на крајот повисоки цени на билетите.
Можеме да дозволиме само максимум половина од патниците да ги носат своите рачни торби. Нема доволно простор за сите – изјавува директорот на „Рајанер“, Мајкл О’Лири. Тој додава дека не верува дека ЕУ ќе усвои закон што би го барал тоа за сите, бидејќи физички нема место за сите торби во авионите.
Судовите во Италија и Шпанија веќе казниле неколку авиокомпании, особено „Рајанер“, за наплата на второ парче рачен багаж. Сепак, компаниите се надеваат дека пресудите ќе бидат поништени во повисоките судови, тврдејќи дека патниците имаат избор – евтин билет со помалку багаж или поскап билет со повеќе погодности.
Суштината е дека правилата за „рачен багаж“ станаа замрсена комбинација од мерења во сантиметри и скриени трошоци. Додека ЕУ се бори за стандардизација, патниците се оставени сами да се информираат пред летот и внимателно да ја изберат компанијата – и торбата. Бидејќи погрешниот багаж може да чини повеќе од самиот авионски билет.