Тротинети/Фото: Слободен Печат/Слободан Ѓуриќ

Финска забрани деца до 15 години да возат електрични тротинети

Финска денеска воведе забрана за употреба на електрични тротинети од страна на деца под 15 години, а компаниите за изнајмување тротинети сега ќе бараат општински лиценци за да продолжат да ги нудат своите услуги, пренесува Ројтерс.

Законодавството за таканаречената микромобилност, одобрено од парламентот минатиот месец, е дел од пошироко засилување на регулативите за електричните тротинети во Европа, каде што нивната употреба брзо се прошири во последниве години.

На пример, Италија им наложи на возачите на електрични тротинети да носат кациги и да имаат осигурување, додека властите во Париз и Мадрид ги забранија услугите за изнајмување електрични тротинети.

„Ова е ситуација која целосно излезе од контрола и сега само треба да се стави под контрола. Се надевам дека на овој начин ќе можеме безбедно и според правилата да уживаме во возењето скутер, а во исто време да спасиме животи“ – изјави за Ројтерс Лулу Ране, министерка за транспорт и комуникации на Финска.

Финските власти проценуваат дека околу 1.600 луѓе се сериозно повредени годишно во несреќи со електрични тротинети. Во последните пет години имало најмалку шест смртоносни инциденти, велат тие, а околу 600 деца се здобиле со повреди што барале болничка нега во истиот период.

Новото законодавство, исто така, ги подложува корисниците на електрични тротинети на истите ограничувања за алкохол во крвта што се применуваат за возачите на автомобили, ја забранува нивната употреба под дејство на дрога и поставува максимална брзина од 25 км/ч (15,5 милји на час), соопшти финската агенција за транспорт и комуникации „Трафиком“.

Компаниите за изнајмување електрични тротинети што работат во Финска се американската „Лајм“ на „Нејтрон Холдинг“, шведската „Вои Технолоџи“, норвешката фирма „Рајд Технолоџи“ и германската „Тиер Мобилити“.

Не беше веднаш јасно како барањето за лиценцирање ќе влијае на нивното работење во Финска.

Компаниите може да се соочат со казни ако не ја почитуваат новата возрасна граница, соопшти министерството, а одговорноста за свесно дозволување на малолетно возење може да падне и врз родителите.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот