
ЕУ ги намалува квотите за увоз на челик за 50%, царините се дуплираат
Нов пакет мерки ја штити европската индустрија од субвенциониран увоз од Кина и го поддржува домашното производство. Европската Унија планира значително намалување на квотите за увоз на челик за да ја зачува својата индустрија и да одговори на глобалните предизвици од прекумерната моќност, но новиот план предизвикува загриженост кај производителите на автомобили и соседните земји како што е Обединетото Кралство, објави Пословни дневник.
Препорачано
-
1
-
2
-
3
Според предлогот на Европската комисија, квотата за увоз на челик без царина би се намалила на 18,3 милиони тони годишно, што е речиси половина од квотата за 2024 година. Во исто време, царината за увоз над таа квота би се дуплирала, од 25 на 50 проценти. Пакетот има за цел да ги заштити европските производители од евтин и субвенциониран челик, особено од Кина, која брзо зазема пазарен удел и се заканува на работни места во 27-те земји членки. Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, нагласи:
„Глобалниот прекумерен капацитет сериозно ја загрозува нашата индустрија. Не можеме да дозволиме Европа да остане отворен пазар за вишок капацитет од други земји. Мора да ги заштитиме нашите индустриски сектори од дампинг и нефер трговски практики. Во исто време, сакаме да бидеме дел од фер и добро основан глобален пазар и да соработуваме со нашите партнери за решавање на овие проблеми.“
Потпретседателот на Европската комисија за трговија, Марош Шефчовиќ, додаде: „Важно е да се здружат силите со земјите што го делат нашиот став против глобалното прекумерно производство на челик. Само со заедничко дејствување можеме ефикасно да ја заштитиме нашата индустрија“, рече тој.
Производителите на автомобили сè уште ќе треба да увезуваат одредени количини и степени на челик, а категориите на автомобили според тековните квоти брзо се исцрпуваат. Крис Мекдоналд, министерот за индустрија на Велика Британија, додаде дека се бара итно појаснување од Европската комисија за потенцијалните последици.