Илустрација: Точење гориво на бензинска станица / Фото: EPA-EFE/CONSTANTIN ZINN

Едноставен трик заштедува гориво

Замислете вашиот автомобил да знае кога да забави, „нагло“ за да троши помалку гориво, а кога да забрза без оглед на тоа дали возите бензински или дизел мотор. Новата унгарска технологија го овозможува ова. Додека повеќето возачи можат да видат само до следната кривина, овој напреден автономен систем ја анализира топографијата на рутата, ритамот на сообраќајот и сообраќајната средина дури и неколку километри напред. Целта е јасна: да се заштеди гориво без губење време- пишува Каматица.

За разлика од класичните темпомати кои реагираат само на моменталната состојба, системот развиен од Лабораторијата за контролни системи и теорија на Институтот SZTAKI (SCL) предвидува сè однапред. Тој препознава кога е профитабилно да се вози брзо, кога да се намали брзината и, најважно, избегнува непотребни запирања и рестартирања кои трошат многу енергија. Истражувачот Балаш Немет истакнува дека „огромната разлика“ е што нивниот систем „гледа напред“.

За време на тестирањето на рутата Будимпешта-Татабања, користејќи го овој алгоритам, постигната е заштеда на гориво од речиси 7%, додека времето на патување е зголемено само за една минута. Системот не ве забавува непотребно, туку ги елиминира ситуациите што непотребно трошат енергија. Немет нагласува дека „целта не е сите да возат побавно, туку да се избегне непотребно сопирање и забрзување“.

Овој автономен систем не се заморува, не донесува импулсивни одлуки и постојано го оптимизира возењето. На пример, ако има сообраќаен метеж два километри напред, системот веќе почнува да ја намалува брзината, со што се избегнува ненадејно сопирање подоцна. Особено е ефикасен на благи селски патишта и во градски области со координирани семафори, каде што не само што ја намалува потрошувачката, туку и го прави возењето многу поглатко.

Овој алгоритам е независен од платформата, што значи дека работи подеднакво ефикасно во бензински, дизел и електрични возила. Системот, кој моментално е достапен како апликација, во иднина би можел да влијае на целиот проток на сообраќај дури и ако е инсталиран само во 20-30% од возилата. Неговото предвидливо возење поставува темпо на кое другите возачи се прилагодуваат, што индиректно води до вкупна заштеда на гориво. Во иднина, се очекува автомобилот да може да донесува целосно независни одлуки, што би бил следниот чекор кон автономно возење.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот