Фото: EPA-EFE/Tibor Illyes HUNGARY OUT

Железничката рута Белград-Северен Јадрански ќе стане зелен копнен мост

Модернизацијата на железничкиот коридор од Белград до Трст, односно до Риека и Копер, како најкратка рута во Западен Балкан до основната трансевропска транспортна мрежа на ЕУ, ќе придонесе за дополнителен економски раст, префрлање на товарот од пат на железница, намалување на застојот и големи заштеди, како и заштита на животната средина, рече Марко Чадеж, претседател на Српската стопанска комора (PKS).

„Да го претвориме Белград – Северен Јадрански Мост во брз, зелен копнен мост на Централноевропската иницијатива (ЦЕИ)“, рече тој, пишува Политика.рс.

Чадеж истакнал, дека железничкиот коридор од Белград до Трст, односно до Риека и Копер преку Шид-Товарник-Винковац-Загреб и Добова-Љубљана, е најкратката рута во Западен Балкан до основната трансевропска транспортна мрежа на ЕУ и дека нејзината модернизација, со модернизирана железничка граница меѓу Србија и Хрватска, како и забрзани санитарни процедури, ќе го префрли товарот од преоптоварените патишта кон железниците.

„Србија претседава со ЦЕИ оваа година, а Трст е домаќин на нашиот Секретаријат. Имаме конкретна шанса да ги намалиме доцнењата на границите, да ја декарбонизираме и да ја зајакнеме отпорноста на синџирот на снабдување на ЦЕИ со завршување на работата меѓу Белград и нашите пристаништа во северниот Јадран. Ревидираната ТЕН-Т мрежа и Планот за раст на ЕУ за Западен Балкан од шест милијарди евра (2024-2027) ни обезбедуваат политичка и финансиска поддршка“, рече претседателот на ПКС.

Чадеж, исто така, го привлече вниманието на последиците од големите гужви и времето на чекање на границите, првенствено меѓу Србија и Хрватска, каде што сезонските „шпиц часови“ траат со часови, а просечните доцнења во транспортот на стоки надминуваат 10 часа, понекогаш и до 36 часа, како и директните загуби што надминуваат 130 милиони евра годишно. „Затоа можеме и мораме да префрлиме значителен дел од транспортот на стоки на железницата“, рече тој. Тој, исто така, го спомена пренасочувањето на транспортот на стоки поради кризата во Црвеното Море, односно во Суецкиот канал, и забележа дека отпорноста токму подразбира пократки, предвидливи врски во внатрешноста на Јадранот.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот