
Семејствата на жртвите од несреќата на „Ер Индија“ поднесоа тужба против „Боинг“ и „Ханивел“
Семејствата на четворицата патници кои загинаа во падот на авионот на „Ер Индија“ во Ахмедабад, Индија, минатиот јуни, поднесоа тужба во Соединетите Американски Држави против производителот на авиони „Боинг“ и производителот на делови за авиони „Ханивел“, обвинувајќи ги компаниите за небрежност што довела до трагедијата.
Препорачано
Летот 171 на „Ер Индија“, Боинг 787 на пат кон Лондон Гетвик, се урна кратко по полетувањето, при што загинаа 260 лица (229 патници, 12 членови на екипажот и 19 лица на земја).
Тужбата, поднесена во вторник и објавена од Би-Би-Си, вели дека причина за несреќата биле неисправни прекинувачи за гориво и ги обвинува компаниите дека „не преземале ништо“ и покрај тоа што биле свесни за ризиците својствени за дизајнот на авионот.
Прекинувачите за гориво станаа фокус на истрагата откако прелиминарната истрага откри дека снабдувањето со гориво до моторите било прекинато неколку секунди по полетувањето на авионот.
Федералната администрација за воздухопловство (FAA) претходно изјави дека прекинувачите за контрола на горивото на авионите „Боинг“ се безбедни.
Во тужбата се тврди дека обете компании знаеле за ризикот од несреќа додека го развивале и го пласирале на пазарот 787 Дримлајнер и неговите компоненти.
Се наведува препорака на FAA од 2018 година во која се повикувале пилотите да го проверат механизмот за заклучување на прекинувачите за гориво за да се осигурат дека не можат случајно да се поместат, со што ќе се прекине снабдувањето со гориво.
Во случајот со летот 171 на Ер Индија, прекинувачот бил преместен од положбата „работен“ во положбата „прекинат“, спречувајќи ги моторите на авионот да произведуваат потисок, според прелиминарниот извештај од истрагата на индиските власти.
Семејствата тврдат дека ова претставувало „дефект“ во дизајнот што „дозволил ненамерен прекин на снабдувањето со гориво и целосно губење на потисокот потребен за погон“ на авионот.
„Ханивел“ и „Боинг“ не направиле ништо за да ја спречат неизбежната катастрофа“, велат тие.
Детален извештај за несреќата се очекува некаде во 2026 година.