
Просечните маржи на хрватските маркети се движат и до 28,4 проценти
Најголемите малопродажни синџири во Хрватска ги зголемуваат своите бруто маржи во изминатата година, според бројките од нивните годишни финансиски извештаи. Како што откри Агенцијата за конкуренција, највисоки маржи се кај лебот и печивата – дури 37,9 проценти (претходно 37,2 проценти). Потоа следат кондиторските производи (чоколадо, бисквити, бомбони) со маржа од 32,2 проценти (претходно 31,7 проценти) и свежото овошје и зеленчук со 29,8 проценти (29,9 проценти). Просечната маржа за брашно и шеќер е 27,2 проценти, за сокови и вода 26,3 проценти, за месо и месни производи 24,3 проценти, за живина и јајца 23,5 проценти, а за млеко и млечни производи 22,2 проценти. Просечната бруто маржа кај најголемиот малопродажен синџир во Хрватска, Фортеновина Конзум, минатата година изнесуваше околу 28,5 проценти, што е за околу еден процентен поен повеќе од претходната година, објави Даница.хр.
Препорачано
Кауфланд, кој е член на моќната германска група Шварц со Лидл, има приближно иста маржа: просечната бруто маржа на Кауфланд беше 28,4 проценти, а годината пред тоа беше 27,6 проценти, пресметавме од нивните официјални податоци во годишниот извештај. Бруто маржата на Лидл минатата година изнесуваше 26,5 проценти, што е повеќе отколку во текот на претходната деловна година кога беше околу 26 проценти.
Бруто маржата во малопродажбата се пресметува со одземање на вкупните трошоци за купување стоки од приходите од продажба, а потоа резултатот се дели со приходите од продажба. Тоа е, продажната цена минус набавната цена поделена со продажната цена. Од бруто маржата, трговецот на мало ги покрива сите други оперативни трошоци (плати на вработените, комунални услуги, возила итн.) и кога тие ќе се одземат, се добива нето маржата. Просечната нето маржа на петте најголеми малопродажни синџири во 2023 година изнесуваше 2,8 проценти. Претходната година, Плодине и Лидл имаа највисока нето маржа (помеѓу 5 и 6 проценти), Конзум 1 процент, а Спар само 0,1 процент.