Фото: EPA-EFE/STEPHANIE LECOCQ

Пропаднат бизнис со кафе ја чинеше „Кока-кола“ 2,3 милијарди евра

Глобалниот инвестициски фонд Bain Capital размислува за преземање на Costa Coffee, еден од најпознатите синџири за кафе во Европа, кој сега е во сопственост на Coca-Cola. Понудата ја разгледуваат и TDR Capital и Apollo Global Management. Вредноста на трансакцијата се проценува на околу 2,3 милијарди евра, што е половина од износот што Coca-Cola го плати кога ја купи Costa во 2018 година – 4,6 милијарди евра.

На почетокот на годината, Coca-Cola сигнализираше дека Costa Coffee повеќе не е во стратешкиот фокус на компанијата. Главните причини за повлекувањето вклучуваат фокусирање на основната дејност – газирани пијалоци, води и енергетски пијалоци, каде што маржите се повисоки; послаб раст на пазарот на кафе во Европа и силна конкуренција, првенствено од Starbucks; постпандемиски промени во навиките на потрошувачите, со пад на посетите на локации во деловните области и аеродромите кои беа клучни за Costa- пренесе Каматица.

Овој потег се вклопува во стратегијата на Coca-Cola за префрлање на капиталот кон побрзорастечки сегменти, како што се енергетските пијалоци и иновациите во безалкохолните пијалоци.

Визијата на Bain за иднината на Costa Coffee Bain Capital и партнерите планираат да го освежат брендот и да го дигитализираат бизнисот, доколку се случи аквизицијата. Нивните планови вклучуваат проширување на нови меѓународни пазари, особено на Блискиот Исток и Азија, и зајакнување на онлајн и нарачките преку апликации, како и подобрување на програмата за лојалност. TDR Capital веќе има искуство во малопродажба преку сопствеништвото на британските супермаркети Asda и курирската компанија Evri, што би можело да помогне во оптимизирање на логистиката и дистрибуцијата за Costa Coffee.

Доколку оваа аквизиција се реализира, се очекува Starbucks и другите конкуренти да го зголемат својот фокус на пазарите во Велика Британија и Европа за да го искористат транзицискиот период во Costa. Тоа би бил и сигнал за инвеститорите дека Coca-Cola планира целосно да го напушти секторот за кафе, што би можело да влијае на другите брендови во слични сегменти. За „Бејн Капитал“, ова е можност да се ревитализира еден од најпрепознатливите британски брендови и да се искористи моменталниот раст на глобалниот пазар на кафе, кој се проценува на 126 милијарди долари годишно.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот