
Пропаднат бизнис со кафе ја чинеше „Кока-кола“ 2,3 милијарди евра
Глобалниот инвестициски фонд Bain Capital размислува за преземање на Costa Coffee, еден од најпознатите синџири за кафе во Европа, кој сега е во сопственост на Coca-Cola. Понудата ја разгледуваат и TDR Capital и Apollo Global Management. Вредноста на трансакцијата се проценува на околу 2,3 милијарди евра, што е половина од износот што Coca-Cola го плати кога ја купи Costa во 2018 година – 4,6 милијарди евра.
Препорачано
-
1
-
2
-
3
На почетокот на годината, Coca-Cola сигнализираше дека Costa Coffee повеќе не е во стратешкиот фокус на компанијата. Главните причини за повлекувањето вклучуваат фокусирање на основната дејност – газирани пијалоци, води и енергетски пијалоци, каде што маржите се повисоки; послаб раст на пазарот на кафе во Европа и силна конкуренција, првенствено од Starbucks; постпандемиски промени во навиките на потрошувачите, со пад на посетите на локации во деловните области и аеродромите кои беа клучни за Costa- пренесе Каматица.
Овој потег се вклопува во стратегијата на Coca-Cola за префрлање на капиталот кон побрзорастечки сегменти, како што се енергетските пијалоци и иновациите во безалкохолните пијалоци.
Визијата на Bain за иднината на Costa Coffee Bain Capital и партнерите планираат да го освежат брендот и да го дигитализираат бизнисот, доколку се случи аквизицијата. Нивните планови вклучуваат проширување на нови меѓународни пазари, особено на Блискиот Исток и Азија, и зајакнување на онлајн и нарачките преку апликации, како и подобрување на програмата за лојалност. TDR Capital веќе има искуство во малопродажба преку сопствеништвото на британските супермаркети Asda и курирската компанија Evri, што би можело да помогне во оптимизирање на логистиката и дистрибуцијата за Costa Coffee.
Доколку оваа аквизиција се реализира, се очекува Starbucks и другите конкуренти да го зголемат својот фокус на пазарите во Велика Британија и Европа за да го искористат транзицискиот период во Costa. Тоа би бил и сигнал за инвеститорите дека Coca-Cola планира целосно да го напушти секторот за кафе, што би можело да влијае на другите брендови во слични сегменти. За „Бејн Капитал“, ова е можност да се ревитализира еден од најпрепознатливите британски брендови и да се искористи моменталниот раст на глобалниот пазар на кафе, кој се проценува на 126 милијарди долари годишно.