
Прескапо мени, празни маси – Црна Гора празна, Санторини ги губи гостите, дали Хрватска е следна?
Дебатата за тоа дали цените се надуени во сезона не е единствена за Хрватска. Сезоната во Црна Гора е целосно неуспешна, стапката на пополнетост во Будва не надминува 50 проценти, а во Грција, познати дестинации како Санторини, остров кој забележа пад на пристигнувањата од 11,5 проценти, се во проблеми. Локалните хотелиери го припишуваат ова на високите оперативни трошоци како што се зголемувањето на цените на енергијата, но и на воведувањето на дигитални работни картички- пишува Б92.
Препорачано
– Гостите повеќе не знаат што да очекуваат – цена што претставува одличен сооднос цена-квалитет, или нешто многу скапо, но всушност без реална вредност. Ги тестираме границите на трпението на туристичкиот пазар. Не мислам дека сè уште сме ги преминале, но… Ако не се освестиме, мислам дека сме на добар пат тоа да се случи – предупредува Дамир Крешиќ, директор на Институтот за туризам, пишува „Пословни дневник“.
Ценовната конкурентност е исклучително важна за постигнување позитивни туристички резултати, а од почетокот на годината, Владата на Република Хрватска и Министерството за туризам и спорт апелираат до сите заинтересирани страни во туризмот и сродните индустрии да го земат ова предвид. Важно е да се нагласи дека цените се зголемиле и кај конкурентите, а споредливи дестинации како што се Шпанија, Италија, Грција и Црна Гора бележат слични или поголеми прилагодувања на цените, но во многу случаи без инвестирање во квалитет, според надлежното министерство.
Во Грција тврдат дека поради огромното зголемување на трошоците, речиси и да нема простор за намалување на цените, што веројатно ги одвратило патниците со ограничен буџет од посета на Санторини.
– Со години, Црна Гора „се преправаше“ дека е елитна туристичка дестинација, додека всушност беше масовна туристичка дестинација со неколку проекти од светска класа како што се Порто Монтенегро и Свети Стефан, кои опфаќаа аматерски пристап и развој на масовен туризам. И, да не зборуваме за градежниот хаос по целата крајбрежна линија. Направија многу грешки, и верувам дека во Хрватска има релативно високо ниво на јавна свест дека тоа не треба да биде така. Нема потреба да се радуваме на наводниот неуспех на црногорската сезона, напротив. Странците дури и не познаваат граници, многу од нив ја посетуваат оваа земја и земјите во регионот на кружни патувања, не е ни важно дали се во лоша ситуација – истакна Крешиќ.
Тој додаде дека добар број гости ги посетуваат Словенија, Хрватска и Црна Гора на исто патување.
– Ако нешто тргне наопаку во Црна Гора, ќе биде полошо за сите нас. Сепак, верувам дека преку активностите на министерството и предупредувањето на Хрватскиот туристички одбор да не се игра со цените, сме доволно информирани дека цените повеќе не треба да се зголемуваат. Се сомневам дека би можеле да го повториме црногорското сценарио од незнаење, но секогаш треба да сметаме на немирот или грубоста на некои луѓе – рече Крешиќ.
Хрватскиот туристички завод истакнува дека, во однос на имиџот, хрватскиот туризам треба да се репозиционира кон премиум дестинација, односно не луксузна дестинација, туку дестинација со висока додадена вредност, а воедно да се подигне свеста за понудата што содржи повеќе туристички производи и сегменти. Црна Гора ги имаше своите водечки играчи во луксузниот туризам, а врската помеѓу хрватското крајбрежје и црногорското крајбрежје е германскиот пазар.
Хрватскиот туристички сектор нема причина да паничи дека ќе испадне како црногорскиот во 2025 година, пред сè поради различните пазари, објаснува Крешиќ, кој вели дека со години имале многу посетители од Србија, Русија и Украина, три земји каде што моментално се присутни бројни политички тензии и воени конфликти.