
Патниците и натаму имаат проблеми кога патуваат со воз низ Европа
Меѓународното патување со воз е во пораст, но за патниците сè уште не е полесно, покажува преглед на холандскиот новински сајт „Ново“, пренесува БТА.
Препорачано
-
1
-
2
-
3
Резервирањето билети е често комплицирано за разлика од купувањето авионски билет, а цената на билетот за воз е обично значително повисока.
„Европските железнички врски се значително подобрени во споредба со пред педесет години, но развојот е премногу бавен“, вели Берт ван Ви, професор по транспортна политика на Технолошкиот универзитет во Делфт.
Патувањето со воз низ неколку европски земји останува тешко поради неконзистентни возни редови, различни системи за резервација и инфраструктура. Додека авионските билети можат да се купат со еден клик, резервацијата на билет за воз честопати бара посета на неколку веб-страници и справување со нејасни или нецелосни информации.
Авиокомпаниите се законски обврзани да ги обесштетат патниците за доцнења или пропуштени врски, но тоа не е секогаш случај за меѓународниот железнички сообраќај. Според Ван Ви, во многу земји, меѓународните врски не се приоритет – националниот железнички транспорт има предност, што го забавува развојот на прекуграничните рути.
Сепак, бројот на патници расте. Во 2019 година, околу 4 милиони Холанѓани патувале во странство со воз – 13 проценти повеќе од претходната година. Во 2024 година, бројот на меѓународни билети ќе достигне околу 6 милиони. Најпопуларни се директните линии до Антверпен, Брисел, Лондон и Париз. На пазарот влегуваат нови играчи, вклучувајќи ги и операторите на поевтини ноќни возови. Доколку ваквите иницијативи успеат, понудата би можела да се прошири, а цените би можеле да паднат, верува Ван Ви.